Wycieraczki samochodowe to jeden z elementów wyposażenia auta, którego sprawne działanie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Niedopuszczalnym jest, by wycieraczki pozostawiały jakiekolwiek rysy czy smugi na przedniej szybie, bo znacznie ograniczy to widoczność drogi kierującemu pojazd.
Jak potwierdzają fachowcy, wycieraczki do szyb pracują odpowiednio przez średnio pół roku po ich zamontowaniu. Po tym czasie należałoby się zastanowić nad ich wymianą. Jak więc dobrać odpowiednie wycieraczki do samochodu? Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Musimy wiedzieć, że najbardziej istotnym czynnikiem, jaki powinien być brany pod uwagę przy wyborze wycieraczek jest rodzaj ich mocowania oraz długość piór. Rodzaj mocowania będzie inny, jeśli weźmiemy pod uwagę model auta czy rok jego produkcji. Pamiętajmy przy tym, że dużo bardziej wytrzymałe będą konstrukcje metalowe. Właśnie takie adaptery coraz częściej dołączają do zestawów producenci. Wszystko po to, by redukować problem ich mocowania na różnych zaczepach. Długość piór określona została natomiast w instrukcji użytkowania samochodu – jeśli takowej nie posiadamy to powinniśmy ręcznie dokonać ich pomiaru.
Nasza uwaga powinna zostać zwrócona także na jakość wyrobu, tego samego zdania są również eksperci: – „Decydując się na zakup nowych wycieraczek samochodowych, powinniśmy wziąć pod uwagę nie tylko długość pióra, ale także tworzywo, z którego zostało wykonane” – mówi Maciej Nowopolski z Oximo, polskiego producenta wycieraczek. – „Guma tańszych modeli wykonana jest z kauczuku syntetycznego, natomiast, w przypadku lepszej jakości piór – z kauczuku. Na polskim rynku w ostatnim czasie pojawiła się nowość – pióra wykonane z mieszanki silikonowo – kauczukowej. Taki rodzaj piór jest bardziej odporny na warunki atmosferyczne, co bezpośrednio przekłada się na ich żywotność”.
Do wyboru mamy wycieraczki szkieletowe i bezszkieletowe. Te pierwsze montowane były fabrycznie w starszych autach. Posiadają stelaż oraz punkty docisku, które sprawiają, że robocza część wycieraczki dokładnie przywiera do szyby. Wycieraczki bezszkieletowe, czyli te nowszej generacji, nie mają metalowej konstrukcji, ale całość tworzy zintegrowany system – to metalowa szyna z gumową obudową. Różnice w obu typach wycieraczek wyjaśnia też specjalista: – „Klienci często pytają, czym różnią się wycieraczki szkieletowe od bezszkieletowych? Pierwsze z nich są tańsze, jednak, jeśli ktoś preferuje szybką jazdę, nie obędzie się bez spojlera, który odpowiednio dociśnie wycieraczkę do szyby przy dużych prędkościach jazdy, a to generuje dodatkowe koszty” – mówi Maciej Nowopolski, współtwórca marki wycieraczek Oximo. – „Wycieraczki bezszkieletowe, dzięki swojej aerodynamicznej konstrukcji, znacznie lepiej przylegają do szyby, generując jednocześnie mniejsze opory powietrza podczas szybkiej jazdy. Kolejną zaletą wycieraczek bezszkieletowych, jest to, że nie rdzewieją i nie przymarzają do szyby zimą”.
Wycieraczki należy kupować w dobrych sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi. Te z półek supermarketu nie będą służyć sprawnie i szybko ulegną usterkom. Zadbajmy o najlepszą jakość widoczności drogi w czasie podróży wybierając wycieraczki samochodowe uznanych producentów.