Jak dbamy o koła naszego auta?

0
2877

Tapicerka, karoseria, to dwie z kwestii, o które najbardziej dbamy. Lubimy zazwyczaj jeździć samochodem czystym i zadbanym wizualnie, ale czy tak samo jest jeśli chodzi o sprawy techniczne? Nie zupełnie.

Dużo samochodów na polskich drogach nie do końca charakteryzuje się idealnym stanem technicznym. Mimo obowiązkowych przeglądów technicznych funkcjonariusze policji wyszukują wiele przeciwwskazań do użytkowania aut. Jednym z bardzo częstych przypadków jest zużyte ogumienie. Jak zostało wspomniane wcześniej chcemy, aby nasze auto prezentowało się idealnie. Dbamy o to żeby było czyste, o piękne felgi czy też inne mówiąc potocznie bajery dodające samochodowi oryginalnego wyglądu. Co nam po tym, jeśli nasze zużyte opony stwarzają zagrożenie w ruchu drogowym. W zależności od stopnia zużycia opona zwyczajnie może być zbyt śliska nawet na suchej powierzchni lub z racji przetarć może dojść do eksplozji podczas jazdy. Koła auta są bardzo ważne w całości. Istotny jest fakt ich zamocowania, stanu ogumienia itp. Nie można tych kwestii lekceważyć, ponieważ bezpieczeństwo jest najważniejsze. Niemniej wielu właścicieli pojazdów skupia się na szeregu innych rzeczy, a koła po prostu mają się toczyć.

Skupiamy się na kołach

Bezpieczne ogumienie, to użytkowanie opon w bardzo dobrym stanie. Mowa tutaj zarówno o ogumieniu przystosowanym do pory roku, jak również jego nieskazitelnego stanu technicznego. W zależności od kierowców, jedni preferują opony sezonowe, czyli letnie i zimowe, a inni całoroczne. W pierwszym przypadku musimy wejść w posiadanie dwóch kompletów na lato i zimę. Owe opony różnią się nie tylko mieszanką gumy, ale także bieżnikiem. Z racji tych różnic dostosowanie do pory roku, a przede wszystkim temperatur i warunków panujących na drodze jest idealne. W drugim przypadku, czyli opony całoroczne są wykonane ze specjalnej mieszanki gumy, która świetnie się sprawdza zarówno latem jak i zimą. Mimo to prawdopodobnie szybciej się zużywają, gdyż jeździmy na nich cały rok. W obu przypadkach ogumienie powinno być poddawane konserwacji. Przy sezonowych podczas ich wymiany, a przy całorocznych przynajmniej po każdym sezonie powinny być ściągnięte, zakonserwowane i założone ponownie. Warto dbać także o jakość felg.

Tezy ekspertów

Wielu ekspertów wypowiadało się na temat kół i ogumienia. Generalnie nie wskazują oni które są lepsze. Jak zostało wspomniane na sezonowych nie jeździmy cały rok, dlatego też jeśli dbamy o nie odpowiednio wystarczają na bardzo długo. Całoroczne mogą zużywać się szybciej, aczkolwiek wcale nie jest to żadna regułą. Jeśli będziemy o ogumienie dbać, a przy tym zachowywać odpowiednią technikę jazdy, to możemy być pewni, iż nasze ogumienie posłuży długo. Często jest tak, iż kierowcy sami przyczyniają się do szybkiego zużycia opon, co oczywiście musi skończyć się kolejną inwestycją. W związku z powyższym warto posłuchać rad fachowców w tej dziedzinie i zacząć użytkować auto ekonomicznie w kwestii opon. Przede wszystkim nie wozić w samochodzie zbędnych ciężkich przedmiotów. Generalnie powinno wozić się tylko to, co jest wymagane przez prawo, tudzież inne rzeczy dotyczące nagłych awarii np. kolo zapasowe, lewarek itp. Jeździć bez gwałtownego ruszania i hamowania z tzw. piskiem opon. Konserwować opony i naprawiać natychmiast, jeśli dojdzie do ich uszkodzenia. To są najważniejsze sprawy, które sprawiają, że na danym ogumieniu możemy jeździć dłużej, a co za tym idzie nie tracić pieniędzy na zakup kolejnych. Stan ogumienia podobnie jak innych części auta bardzo często zależy od techniki jazdy, oraz konserwacji. Kto o tym zapomina nie może zrzucać winy na pojazd. Bardzo często tak się dzieje. Zaznaczamy, że kupiliśmy grata, który się psuje, tudzież zdziera opony. Nie myślimy nawet przez chwilę, ze wina leży po naszej stronie. Czasami trzeba sobie to uświadomić i zacząć dbać o swój samochód od własnych błędów techniki jazdy czy lenistwa w sensie dbałości tj. konserwacja. Gdy sami sobie nie będziemy mieli nic do zarzucenia wtedy możemy obarczać nią samo auto.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here