Szyby do ciągników

0
3408

Systematyczność konserwacji to najlepsza gwarancja sprawności działania sprzętu rolniczego w perspektywie wielu lat czasu.

Gdy kupujemy nowy ciągnik, zwykle nie musimy martwić się o efektywność działania poszczególnych podzespołów. Pozostaje nam jedynie pamiętać o okresowej wymianie płynów technicznych i innych, zużywających się z czasem elementów eksploatacyjnych w tego typu pojazdach – zgodnie z wytycznymi producenta ciągnika. Gdy kupujemy pojazd używany, poza podstawowymi działaniami konserwacyjnymi tj. okresowa wymiana oleju silnikowego, musimy również pamiętać o stałym monitorowaniu stanu zużycia niektórych części i podzespołów, tak by pojazd nie odmówił nam posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie. Dzięki temu nawet mocno wyeksploatowany i już wiekowy ciągnik, wciąż może pozostać pojazdem sprawnym i wysoce użytecznym w wielu pracach polowych.

Szyby do ciągników

Praca w polu wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia szyb i uszczelek, co nie tylko obniża komfort, ale w bezpośredni sposób wpływa również na bezpieczeństwo pracy. Dlatego przy zauważeniu pęknięć na powierzchni szyby lub przy uszkodzeniu uszczelki, jak najszybciej należy pomyśleć o naprawie. Wbrew pozorom wymiana szyb i uszczelek w ciągnikach rolniczych nie jest szczególnie trudna. Tego typu części są powszechnie dostępne, a ich samodzielna wymiana jest prostsza niż myślisz. Poza tym ciągnik z uszkodzoną szybą nie przejdzie badania technicznego, więc gdy tylko zauważymy pękniecie, zwłaszcza gdy jest to szyba przednia, jak najszybciej wymieniamy ją na nową.

Jednostka napędowa

Sercem każdego ciągnika rolniczego jest silnik. To od jego mocy i sprawności działania zależy możliwość wykonywania różnego rodzaju prac polowych. Niestety wielu rolników przecenia możliwości swoich maszyn, narzucając im realizację zbyt ciężkich zadań. Gdy pojazd jest przeciążony, dochodzi do gwałtownego przyspieszenia zużycia jego poszczególnych elementów technicznych, w tym do szybszego zużycia silnika, co w oczywisty sposób przekłada się na krótszy czas eksploatacji pojazdu i konieczność wykonywania jego częstych napraw. Jeśli zależy nam na zachowaniu jednostki napędowej w dobrym stanie technicznym przez maksymalnie długi okres czasu, musimy pamiętać nie tylko o systematycznym sprawdzaniu poziomu oleju i jego okresowej wymianie, ale także o tym, aby ciągnik nie był przeciążany.

Opony

Pomimo swego niezwykle masywnego wyglądu, opony w ciągnikach rolniczych również ulegają stopniowemu zużyciu. Jeśli chcemy, by służyły nam przez jak najdłuższy okres czasu, musimy pamiętać o ich odpowiedniej konserwacji. Po zjechaniu z pola, zwłaszcza przed zimą, opony należy dokładnie oczyścić i zakonserwować przy pomocy specjalnych środków do pielęgnacji ogumienia. Opony należy również obejrzeć pod katem ewentualnych uszkodzeń natury mechanicznej. Drobne ubytki z czasem będą się powiększały, prowadząc do nieodwracalnego uszkodzenia opony. Jeśli zauważymy większy ubytek, nie warto zwlekać z jego naprawą. Na rynku znajdziemy specjalne zestawy naprawcze do opon rolniczych, do samodzielnych napraw. Przy większych uszkodzeniach, lepiej zwrócić się o pomoc do wyspecjalizowanego zakładu wulkanizacyjnego.

Artykuł został przygotowany przez sklep z szybami do maszyn budowlanych i ciągników http://eszyby.pl.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPrzyciemnij szyby w swoim aucie
Następny artykułO czym pamiętać, gdy chcemy kupić używane auto?

Motoryzacją interesuje się od wczesnych lat 90. To wtedy stawiałem swoje pierwsze kroki związane z mechaniką samochodową. Jestem wiernym fanem niemieckich marek, a jedną z nich użytkuję na co dzień :-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here