Wszystko, co chcesz wiedzieć o SUV-ach od MINI

0
725

Moda na SUV-y zagościła na świecie już dobrych kilka lat temu i nic nie zapowiada, żeby miała odejść. Nie zmieniają tego ceny paliw, nie zmienia także ekologia – ewentualnie pojawiają się nowe, elektryczne SUV-y. Zdaje się, że nic nie jest w stanie wyperswadować ludziom pomysłu zakupu dużego, wysokiego i wygodnego samochodu, z którego wszystko dobrze widać, a do którego można wygodnie wsiąść i załadować zakupy. Ciężko się dziwić popularności samochodów tej klasy. Ciekawą propozycję ma w swojej ofercie także MINI. W ostatnim czasie stała się ona jeszcze ciekawsza, a to za sprawą nowej serii MINI JCW.

SUV od MINI – czy to nie oksymoron?

Przez lata marka MINI była kojarzona z niewielkimi samochodami do miast, które cechowały się doskonałymi właściwościami jezdnymi i najlepszą zwrotnością na rynku. SUV-y w teorii wydają się być na drugiej stronie skali – duże, toporne, potrzebujące dużego miejsca parkingowego. MINI jednak nie zrezygnowało z typowych dla siebie innowacji i postanowiło spróbować na swój sposób połączyć te dwa światy. Efekt? MINI Countryman.

MINI Countryman

MINI Countryman wyróżnia się na tle innych SUV-ów już na pierwszy rzut oka. Przede wszystkim jest mniejszy niż typowe auto segmentu. Jest na tyle niewielki, że – jak na MINI przystało – wygląda zwinnie i nadaje się do komfortowego przemierzania miasta. Jednocześnie jest na tyle duży, że pozwala na komfortowe zapakowanie bagaży i udanie się na dalszą przejażdżkę. To wszystko doprawione dynamicznymi osiągami i nowoczesnym designem daje obraz idealnego miejskiego SUV-a.

Wysoki prześwit sprawia, że krawężniki są mu niestraszne, a zwarta konstrukcja i wysoka moc rozwijana przez oferowane jednostki napędowe zapewnia przyjemność prowadzenia. Na to ostatnie wpływa także komfortowe i przestronne wnętrze. Miękka, skórzana tapicerka wraz z niemal 9-calowym ekranem dotykowym są doskonałym towarzyszem każdej podróży.

Przestrzeń ładunkowa to 450 litrów przy rozłożonych wszystkich fotelach. Jednak po złożeniu tylko jednego fotela liczba ta rośnie aż do 1000 litrów. Złożenie obu tylnych kanap daje nam zawrotne 1390 litrów przestrzeni bagażnika – a to pozwoli na naprawdę duży transport. A to wszystko w ruch wprawi bardzo ciekawa gama silnikowa.

Zaczyna się ona od wersji One, oferującej 3-cylindrowy, 1,5 litrowy silnik rozwijający 116 koni mechanicznych. Jest to rozwiązanie przeznaczone dla osób, które głównie podróżują po mieście – 11,2 sekundy do setki nie wywołuje gęsiej skórki. Wersja Cooper przyspiesza w 9 sekund, za sprawą 150 koni mechanicznych z silnika o tej samej pojemności. Cooper S osiąga tę prędkość o kolejne 2,2 sekundy mniej, generując 220 koni mechanicznych z dwulitrowego, 4-cylindrowego silnika. Jest to bardzo przyzwoity wynik, jak na komfortowe, wysokie auto bądź co bądź miejskie.

Firma wychodzi także naprzeciw osobom, które szczególną uwagę przykładają do ekologii – oferuje opcję hybrydową. Hybryda do 2 litrowego 220 konnego motoru znanego z wersji Cooper S dodaje elektryczny napęd akumulatorowy, pozwalający na 57 kilometrów zasięgu bez użycia silnika spalinowego.

Jako wisienkę na torcie MINI oferuje rasową, sportową wersję – MINI Cooper JCW.

MINI JCW – cóż to takiego?

MINI JCW to wyścigowe edycje klasycznych modeli producenta. Cechują się ogromną mocą i udoskonalonymi właściwościami jezdnymi. Wyposażone są w dwulitrowy silnik rozwijający 306 koni mechanicznych, 450 Nm momentu obrotowego oraz prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h. Wszystko to dopełnia 95 mm układ wydechowy z podwójną rurą wydechową, który zapewnia prawdziwie wyścigowy dźwięk wraz z każdym naciśnięciem gazu.

MINI Countryman JCW

MINI Cooper JCW w wersji Countryman przyspiesza do setki w jedynie 5,1 sekundy. W cyklu mieszanym spala 7,6 – 8,2 litra paliwa na sto kilometrów. Specjalny pakiet wyposażenia nadaje sportowy wygląd zarówno z wierzchu, jak i w środku, chociażby ze względu na świetnie trzymające fotele kubełkowe z podparciem lędźwiowym. Klimatu podróżom doda oświetlenie ambient light.

Żeby podkreślić sportowy charakter, już w bazowej wersji lusterka zewnętrzne lakierowane są na czerwono, a koła założone są na nawet 19-calowych felgach.

MINI JCW w SUV-owym wydaniu to wydatek zaczynający się od 188 900 zł. Jest jednak z pewnością kuszący dla wszystkich fanów motoryzacji, którzy jednocześnie stawiają rodzinę na pierwszym miejscu.

Przedstawiony powyżej model możesz znaleźć w salonach dealerskich MINI M-Cars.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here