Rozwiązanie takie jak silnik elektryczny do samochodu nie jest już niczym nowym. Mnóstwo ludzi orientuje się, że coś takiego istnieje, ale nie zna większej ilości szczegółów. Specyfika takiego modelu wymaga odpowiedniego podejścia. Do nowoczesnych aut z napędem elektrycznym pasują silniki trójfazowe do prądu stałego, zmiennego. Mogą to być modele komutatorowe wzniecane magnesami albo elektromagnetycznie do prądu stałego, a do prądu zmiennego jest wybór asynchronicznych klatkowych lub z kształtem siły elektromotorycznej. Na dobrą sprawę każdy z takich silników będzie pasował, jeśli auto może być napędzane prądem. Silniki, w których wykorzystany jest prąd stały, nie muszą być dodatkowo wyposażone w przetwornicę energoelektroniczną, ale te z prądem zmiennym już tak. Jeśli komuś zależy na osiąganiu większych prędkości przez auto i tym samym lepszej wydajności, należy zainwestować w silniki z magnesem trwałym.
Dla wielu kierowców głównym kryterium wyboru silnika elektrycznego jest cena. Znaczenie ceny silnika elektrycznego jest tym większe, im nowszy i bardziej wymagający jest pojazd – tylko silnik z wysokiej półki sprawdzi się dobrze i pozwoli utrzymać najwyższą wydajność. Żeby znaleźć oryginalny, jakościowy produkt trzeba niekiedy posłużyć się narzędziem znanym jako porównywarka cen. Silniki elektryczne znalezione przez ową porównywarkę będą pogrupowane w kategorie jakościowe, można też będzie porównać poszczególne modele i typy. Ważne – należy interesować się wyłącznie oryginalnymi rozwiązaniami od znanych firm. Podróbki lub inne nie do końca uczciwe produkty będą niestety bombą z opóźnionym zapłonem po montażu w pojeździe z napędem elektrycznym. Najlepiej sięgać po produkty fabrycznie nowe. Wśród używanych silników da się znaleźć nowsze modele, które są sprawne i niezbyt zużyte, ale trzeba mieć dużo szczęścia. Ceny silników elektrycznych w sklepach internetowych kształtują się na tyle korzystnie, że nikt nie musi na siłę szukać rozwiązań używanych. O wiele lepiej raz a dobrze wydać pieniądze, niż później ciągle odczuwać niezadowolenie z pracy silnika.