VW Garbus – historia kultowego samochodu rodzinnego

0
VW Garbus

Jeśli popatrzymy na lata produkcji Garbusa, to zorientujemy się, że zaczął on być produkowany tak naprawdę jeszcze zanim powstał cały koncern Volkswagena. Można by więc powiedzieć, że stanowił on podwaliny pod jedną z najpopularniejszych marek samochodowych. Jak to się stało, że powstały w 1938 roku samochód przetrwał do dziś w praktycznie niezmienionej formie?

VW Garbus niemieckim samochodem dla ludu

Pomimo tego, że produkcja tego kultowego pojazdu rozpoczęła się w 1938 roku, to jego produkcja sięga jeszcze kilka lat wstecz. To właśnie wtedy Ferdinand Porsche zaprojektował samochód mający być niedrogim pojazdem dla każdego. Tak więc to właśnie jako Porsche typ 32 figurował pierwszy Garbus, a nie jako Volkswagen. Finalnie po licznych wersjach i prototypach, pierwsze Garbusy wyjechały na drogi w 1938 roku. Rozwój tego modelu to jednak czasy po II wojnie światowej, kiedy to fabryka przeszła w rękę aliantów. To wtedy dopiero możemy mówić o rozkwicie VW Garbusa, którego milionowy model opuścił fabrykę w 1955 roku. W tamtych czasach samochód ten zaskakiwał dobrymi osiągami i atrakcyjnym wyglądem.

Zmiany VW Garbusa na przełomie lat

Kolejne lata to liczne zmiany wprowadzane stopniowo. Na początku lat 50 zmieniono wygląd tylnych okien i wprowadzono wersję DeLuxe posiadającą chromowane akcenty i hydrauliczny układ hamulcowy. Dalej zmieniono delikatnie wygląd nadwozia, zainstalowano nieco większe koła, a także zamieniono dwa małe okienka nad klapą silnika na jedno większe, co pozytywnie odbiło się na poprawieniu widoczności we wnętrzu kabiny. Po roku 1954 zwiększono moc maksymalną silnika i zainstalowano rozrusznik uruchamiany kluczykiem, a nie osobnym przyciskiem. Kolejne lata to niewielkie zmiany, takie jak zastąpienie owalnego tylnego okienka szerokim, zwiększenie wysokości szyb bocznych i zastosowanie wyższej szyby przedniej panoramicznej. Lata 60 to gwałtowny wzrost sprzedaży VW Garbusa. Wszystko to dzięki niskiej cenie, kampaniom reklamowym i niezawodności. Do początku lat 70 wyprodukowano w sumie 15 mln egzemplarzy, pobijając tym samym rekord ustanowiony wcześniej przez Forda T.

VW 1303 Super Beetle – ostatnia modernizacja Garbusa

W 1973 roku wprowadzono kolumny MacPhersona i przeprojektowano tylny pas nadwozia. Super Beetle, bo tak brzmiała nazwa tego modelu, miał także dwa razy więcej przestrzeni bagażowej, mniejszy promień skrętu, większą szybę tylną, giętą szybę przednią, wzmocnione przednie hamulce, otwory wentylacyjne na tylnej kanapie i duże klosze lamp tylnych. Pozostałe zmiany to mniej istotne zmiany kosmetyczne. Ostatnią modernizacją było wyposażenie silnika we wtrysk paliwa, a głowice cylindrów w hydropopychacze. Do roku 2002 powstało ponad 21 mln egzemplarzy, a pół miliona modeli później zaprzestano produkcji. Powodem była spadająca popularność, czego dowodem niech będzie ilość wyprodukowanych egzemplarzy w 2003 roku wynosząca ledwie 30 tys. Garbus doczekał się co prawda bezpośrednich następców, czyli kolejno produkowanego od 1997 do 2010 roku VW New Beetle’a i produkowanego między 2011 a 2019 rokiem VW Beetle’a, jednakże obecnie producent porzucił tę koncepcję nadwozia i zaprzestał produkcji.

Rodzaje bieżników opon

0
rodzaje bieżników

Każda opona, przeznaczona do użytkowania na drodze posiada bieżnik. Jest to zewnętrzna część opony, która bezpośrednio styka się z drogą. Do jej głównych zadań należy uzyskanie maksymalnej przyczepności do nawierzchni jezdni. Przez ich różnorodność możemy podzielić je na rodzaje. Te 3 podstawowe rodzaje, różniące się ułożeniem rowków, żeber czy klocków są to: 

  • Bieżnik symetryczny
  • Bieżnik kierunkowy
  • Bieżnik asymetryczny

Rodzaje bieżników:

Bieżnik symetryczny 

Jako pierwszy przedstawimy bieżnik o budowie symetrycznej. Jego cechą charakterystyczną jest ułożenie niezależnych bloków. Dzięki temu po obróceniu opony o 180 stopni, uzyskamy dokładnie taką samą rzeźbę.Ten rodzaj opon jest popularny wśród małych i miejskich aut. Bardzo dużą zaletą jest możliwość rotacji kół, która następuje bez zdejmowania opony z obręczy. Opony z tym rodzajem bieżnika nie mają oznaczeń takich jak prawa czy lewa oraz nie mają określonego kierunku toczenia. Ich montaż jest przez to bardzo posty.

Przeczytaj też: http://www.valhalla.pl/jaki-telewizor-wybrac-2/

Bieżnik kierunkowy

Bieżnik tego typu charakteryzuje się ułożeniem bloków w literę ‘V’ . Tak samo lewa strona bieżnika jak i prawa mają wspólną oś symetrii i tworzą tzw. ‚‚lustrzane odbicie’’. To w jaki sposób ułożone są klocki bieżnika wskazuje na kierunek rotacji koła. W przypadku montażu jest nieco inaczej niż w przypadku bieżnika symetrycznego. Na boku opony umieszczona jest strzałka, która wskazuje kierunek prawidłowej rotacji.Po założeniu opony należy sprawdzić czy strzałka skierowana grotem do przodu. Ponadto bieżnik kierunkowy ma wysoką odporność na aquaplaning . To znaczy, że odprowadza wodę także przy wyższych prędkościach.

Bieżnik asymetryczny 

Spośród bieżników asymetrycznych możemy wyróżnić bieżniki asymetryczne niekierunkowe i asymetryczne kierunkowe. Znacznie popularniejsze wśród aut poruszających na drogach są bieżniki asymetrycznie niekierunkowe. Jest tak, dlatego, że są one uniwersalne. Nie mają wyznaczonego kierunku toczenia.Natomiast bieżnik opon asymetrycznych podzielony jest na dwie strefy – zewnętrzną oraz wewnętrzną. Ta pierwsza przeznaczona jest do warunków powierzchni suchych, druga zaś do rozpraszania wody czy śniegu. Opony z bieżnikiem asymetrycznym niekierunkowym montuje się zgodnie z oznaczeniami znajdującymi się na boku opony.

Źródło: https://motowiesci.pl/

Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

0
Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

Patrząc na miejskie ulice, łatwo zauważyć rosnącą popularność crossoverów i SUV-ów, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych kompaktów i pojazdów segmentu B. Nowoczesna stylizacja wyżej zawieszonego nadwozia przekonuje osoby, które wcześniej preferowały tradycyjne odmiany nadwoziowe. Miejskie SUV-y czy crossovery sprawniej poruszają się po licznych studzienkach i tramwajowych torowiskach, zachowując cechy klasycznych hatchbacków. Jednak ich cena w wielu przypadkach wydaje się zawyżona, z czego skrzętnie korzystają koncerny samochodowe, prezentując kolejne modele, również trudne do zakwalifikowania do konkretnego segmentu.

W poszukiwaniu alternatywy

Niewielkie rozmiary, dobre właściwości jezdne i stylizacja wykraczająca poza normy miejskich hatchbacków to nie tylko projektowane od podstaw SUV-y i crossovery. Rozglądając się za czymś równie nowocześnie stylizowanym, ale sporo tańszym, warto rozważyć zakup Dacii Sandero Stepway, będącej rozwinięciem modelu wybieranego przede wszystkim ze względu na walory praktyczne i znakomity stosunek ceny do jakości. Stepway zachowując cechy zwykłego Sandero, otrzymało kilka interesujących dodatków stylistycznych, które znacząco zmieniły formę auta. I tak Dacia Sandero Stepway stała się modnym crossoverem. Charakter zmian to między innymi powiększony o 4 cm prześwit, plastikowe nakładki wokół nadkoli, chromowane odsłony pod zderzakami, dwukolorowe relingi czy 16-calowe obręcze w szarym kolorze. We wnętrzu na uwagę zasługują nowe wzory tapicerki, kierownica obszyta skórą ekologiczną czy inne rozmieszczenie przełączników na desce rozdzielczej – po ostatniej modernizacji Sandero, także Stepway, stało się jeszcze bardziej przyjaznym samochodem.

Obszerne wnętrze

Tak jak i zwykłe Sandero, także wersja Stepway wyróżnia się obszernym wnętrzem dla czterech dorosłych osób (na krótszych trasach śmiało można podróżować w piątkę). Foremny bagażnik o pojemności 320 litrów (po rozłożeniu siedzeń wartość sięga 1200) może zawstydzić nie tylko miejskie auta, ale też niektóre kompakty.

A może fabryczne LPG?

Dacia należy do nielicznych producentów, którzy oferują swe modele z fabryczną instalacją gazową. Również Sandero Stepway można zamówić z silnikiem TCe 100 LP – na linii produkcyjnej montowana jest instalacja cenionej firmy Landi Renzo, specjalnie skonfigurowana pod tę jednostkę napędową. Poza niższymi kosztami eksploatacji nowa Dacia z fabryczną instalacją LPG to samochód jeszcze bardziej praktyczny i przyjazny środowisku. Realny zasięg w porównaniu do wersji bez gazu wzrośnie o około 300 km. To kolejny powód, by rozważyć zakup Sandero Stepway w tej specyfikacji. Oczywiście także tę wersję można zamówić w salonie Dacia Dyszkiewicz – http://dacia.dyszkiewicz.pl/ mieszczącym się tuż za stołecznymi rogatkami.

Boxy dachowe

0
Boxy dachowe

Skrzynia na dach to akcesorium samochodowe, które pomaga zwiększyć ładowność auta. Pospolity box dachowy to sztywna skrzynia, montowana wzdłuż dachu samochodu z zawieszaną pokrywą i zatrzaskiem. Zapewnia dodatkową przestrzeń w samochodzie i bezpieczny transport dodatkowego ładunku, który nie mieści się w przedziale bagażowym. Osobiste rzeczy, takie jak torby lub walizki mogą być w nich przechowywane, podobnie jak sprzęt sportowy lub do campingu: przykładowo narty, snowboardy, sprzęt wędkarski, namioty.

Fani aktywnego stylu życia mogą wziąć ze sobą wszystko czego potrzebują na wycieczkę z tego typu akcesorium, gdyż box dachowy zapewnia szybki dostęp do ładunku. Ponadto, w porównaniu do normalnych bagażników dachowych, tego typu sprzęt pomoże Ci chronić ładunek i nie pogorszy aerodynamiki Twojego auta. Większość bagażników dachowych ma opływowy kształt i nawet wyglądają stylowo. Inną zaletą boxów dachowych jest ich szybka i łatwa instalacja – nie potrzeba żadnych innych specjalnych umiejętności, by je zamontować. Trzeba zauważyć, że potrzebujesz bagażnika dachowego do montażu boxa dachowego na swoim aucie. Wiedz również, że wykorzystanie boxów dachów wymaga stosowania się do ograniczeń prędkości i wysokość prześwitu (na przykład na parkingu).

Dostępne są różne typy boxów dachowych, które wyróżnia się ze względu na: Pojemność. Zależy od tego jak wiele bagażu planujesz ze sobą wieźć. Dostępne są boxy dachowe o pojemności 250, 320, 470 i 580 litrów. Kolor. Są boxy czarne, białe, srebrne itd. Większość boxów jest dostępnych w kolorze czarnym lub srebrnym.

Kształt. Box dachowy może być szeroki i krótki, długi i wąski, itp., w zależności od ładunku.

Materiał. Box dachowy może być wykonany z plastiku (twardy box dachowy) lub z tkaniny (miękki). Ten drugi jest tani, waży mniej, ale zapewni mniejsze bezpieczeństwo ładunku podczas podróżowania. Ponadto, boxy dachowe różnią się stroną otwarcia, więc mogą być otwierane z określonej strony lub obu stron. Mogą mieć zamek na kluczyk, wewnętrzne paski do mocowania ładunku. Wybierając box dachowy w sklepie online Czesciauto24.pl, weź pod uwagę parametry określone powyżej, by dokonać dobrego zakupu.

Woskowanie auta – czym jest i dlaczego warto?

0
Woskowanie auta

Woskowanie auta to kolejny etap kiedy chcemy kompleksowo umyć samochód. Dbamy o niego już jak o siebie. Jest on dla nas bardzo ważny i sprawia nam to przyjemność. Często też uważamy że jest to nasz obowiązek. Prosta czynność może znacznie sprawić, że żywotność lakieru będzie zdecydowanie dłuższa, a wygląd jeszcze bardziej perfekcyjny.

Zalety woskowania auta

Woskowanie polega na wtarciu cienkiej warstwy specjalnego preparatu w powierzchnie karoserii. Preparat jest dostępny w formie oliwki, mleczka lub pasty. Wybór jaki rodzaj preparatu dobierzemy do woskowania zależy od stanu w jakim jest karoseria. Jeśli karoseria jest starsza, to gęstszy powinien być preparat. Jakie zalety ma więc woskowanie auta?

  • usuwa drobne utlenienia lakieru w karoserii, która jest starsza,
  • pogłębienie koloru co daje lepszy wygląd oraz wypełnienie małych rys,
  • zdecydowanie łatwiej jest później umyć samochód,
  • ochrona przed promieniami UV i fizycznymi zanieczyszczeniami,
  • ochrania samochód przed wnikaniem kolejnych zabrudzeń,
  • piękna i gładka powierzchnia, która wpływa na aspekt wizualny.

Woskowanie auta przed sprzedaniem samochodu

Myśląc o sprzedaży samochodu, warto również się zastanowić nad woskowaniem, ponieważ w bardzo znaczący sposób poprawia wygląd karoserii co może zachęcić potencjalnego klienta do zakupu.

Woskowanie auta – więcej korzyści

Niewątpliwe jest to, że wosk zabezpiecza samochód przed korozją. Sprawia, że ma mniejszy kontakt z wodą i jest mniej narażony na niszczenie. Codzienne używanie samochodu skłania, że jest on narażony na różne niebezpieczeństwa, dlatego tak ważne jest dbanie o samochód. Regularne woskowanie powoduje, że samochód myje się z przyjemnością, ponieważ zdecydowanie ułatwia tą czynność.

Woskowanie auta niesie za sobą bardzo dużo korzyści i warto wdrożyć je do naszych działań dbania o samochód. Każdy właściciel, który dba o auto, wie jak bardzo ważny jest wizerunek i czystość samochodu, więc jeśli chcesz, aby samochód wyglądał pięknie i cieszył oko swoim wyglądem, warto zastanowić się nad tą formą dbania o swój samochód.

Innowacyjny monitoring pojazdów – to nie musi być drogie

0
Innowacyjny monitoring pojazdów

Śledzenie pojazdów może kojarzyć się z systemami wykorzystywanymi przez podmioty firmowe. Oczywiście moduły GPS są najczęściej montowane w samochodach służbowych, lecz coraz częściej wysokogatunkowi producenci oferują takie rozwiązania nawet w konstrukcjach z serii budżetowej. Mimo to nie mamy dostępu do takich funkcji jak monitoring pojazdów, dzięki któremu nie tylko określimy położenie auta w czasie rzeczywistym, ale również przeanalizujemy swoją trasę, spalanie benzyny i alternatywne drogi, które mogłoby być bardziej opłacalne.

Ile kosztuje tego typu monitoring pojazdów i czy to naprawdę opłacalne? Zastanowimy się w dalszej części materiału nad tekstem nawiązującym zarówno do prywatnych maszyn, jak i aut służbowych, które wykorzystywane są przez specjalistów zatrudnionych przez Twoją firmę. Zapraszamy serdecznie do lektury i mamy nadzieję, że każdy znajdzie interesujący materiał dla siebie.

Monitoring pojazdów służbowych

Jak monitoring pojazdów w firmie może wpłynąć na oszczędności generowane przez Twoją działalność? Każdy przedsiębiorca powie, że jego pracownicy są uczciwi i nie trzeba ich monitorować. Nie chodzi jednak o to. Warto skupić się na tym, że ten naprawdę mało skomplikowany system jest w stanie zminimalizować ryzyko stania w korkach, czy pozwoli na optymalizację tras. Dla specjalistów to mniej pracy, ponieważ mniej czasu spędzają w samochodzie i więcej z klientami (co na pewno przełoży się na efektywność sprzedaży i zarobki najlepszych handlowców), a dla właściciela firmy więcej oszczędności, np. na benzynie lub nawet częściach eksploatacyjnych, do których zaliczyć możemy chociażby opony lub okresowo wymieniane płyny co określoną liczbę kilometrów.

Monitorowanie samochodów prywatnych

Jeśli jesteś jedynym użytkownikiem danego modelu samochodu, nie musisz się przejmować i obawiać, że ktoś będzie eksploatować go w sposób niewłaściwy. Pozostaje jeszcze jednak kwestia samego spalania i części, które się zużywają. Warto więc minimalizować ilość przejechanych kilometrów – zwłaszcza jeśli masz taką możliwość. Monitoring pojazdów to naprawdę zaawansowany system, który sprawdzi się w tym przypadku doskonale. Należy jedynie wiedzieć, jak go wykorzystać w sposób rozsądny.

Jeśli jeździsz starym modelem Opla lub Renault, prawdopodobnie nie zależy Ci na samochodzie tak, jakby był to naprawdę nowy i imponujący Mercedes lub BMW. Rozważ zatem wszystkie za i przeciw, a na koniec oceń, czy nie okaże się, że montaż systemu będzie bardziej kosztowny, niż np. sprzedaż danego samochodu z zyskiem.

Artykuł powstał we współpracy z https://www.satisgps.com/

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach?

0
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach

Stan opon ma bezpośredni wpływ zarówno na bezpieczeństwo kierującego pojazdem, jak i przewożonych pasażerów, dlatego powinny być one zawsze w 100% sprawne. Często zdarza się, że kierowcy zapominają o tak podstawowej sprawie, jak sprawdzenie poziomu ciśnienia w oponach, a może to mieć przykre konsekwencje. Dobrze jest też zdawać sobie sprawę z tego, jakie wartości są prawidłowe, a jakie nie i kiedy należy dokonywać kontroli ciśnienia w oponach naszych samochodów.

Ciśnienie w oponach — co trzeba wiedzieć

Na pytanie, jakie jest prawidłowe ciśnienie w oponach, nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko uzależnione jest od rodzaju pojazdu, jego modelu, a nawet ilości przewożonego bagażu i pasażerów. Dlatego też każdy z kierowców powinien doskonale znać wartości, jakie przewiduje dla jego pojazdu producent. Informacja taka znajduje się zazwyczaj na drzwiczkach wlewu paliwa, w formie naklejki. Może także znajdować się ona w schowku, na słupku za siedzeniem kierowcy oraz oczywiście w instrukcji użytkownika, którą otrzymuje się razem z pojazdem. Zawarte dam dane opisują ciśnienie właściwe dla pustego, jak i obciążonego pojazdu.

Musimy także pamiętać, iż w zależności od tego, czy są to opony zimowe, czy letnie ciśnienie powinno nieznacznie się różnić. Podczas zimowych miesięcy, gdy na dworze panuje mróz, ciśnienie w kołach powinno być wyższe o około 0,2 bara od tego zalecanego przez producenta.

Dlaczego ciśnienie w oponach jest takie ważne

Odpowiednie ciśnienie w oponach jest kluczowym elementem w zachowaniu przez nie pożądanego kształtu oraz twardości. W przypadku, gdy wartość tego czynnika jest za mała lub za duża może okazać się, iż opony nie pracują prawidłowo, co wiąże się z ryzykiem utraty stabilności i możliwością powstania kolizji lub wypadku. Dlatego musimy także jak najczęściej sprawdzać wysokość ciśnienia w ogumieniu naszego auta.

Większość współczesnych aut wyposażona jest w systemy sprawdzające wysokość ciśnienia w oponach, jednak jak wszystkie podzespoły elektroniczne mogą one od czasu do czasu pokazywać błędne odczyty. Dlatego też warto korzystać z urządzeń przeznaczonych do tego rodzaju pomiarów, które znajdują się w każdym zakładzie wulkanizacyjnym lub na stacjach benzynowych. Tam też szybko dopompujemy brakujące powietrze, tak by dalsza podróż przebiegała bezpiecznie i bez ryzyka uszkodzenia naszych opon.

Większość producentów opon zaleca sprawdzanie ciśnienia co najmniej raz w miesiącu, a najlepiej co dwa tygodnie. Wpływ ma na to fakt, iż nawet najlepsza opona traci samoczynnie powietrze, w wyniku działania czynników atmosferycznych, drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowo przeprowadzonego montażu.

Mercedes AMG CLA i GLE – poznaj ceny katalogowe

0
Mercedes AMG CLA i GLE – poznaj ceny katalogowe

W ofercie Mercedesa pojawiły się odświeżone, sportowe wersje dobrze znanych samochodów osobowych. Zarówno AMG CLA 45 4Matic+, jak i CLA 45 S 4Matic+ dostępne są w wersjach Coupe oraz Shooting Brake. Uzupełnieniem oferty jest Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ oferujący średnie zużycie paliwa w cyklu łączonym 10,6 l/100 km. Poznaj ich ceny, sprawdź możliwości i umów się na jazdę próbną w salonie autoryzowanego dealera marki Mercedes-Benz – Duda-Cars w Twoim mieście.

Mercedes-AMG CLA 45 4Matic+ i CLA 45 S 4Matic+

Cieszący się dużą popularnością w segmencie klasy premium Mercedes CLA doczekał się nowej wersji. Jego sercem jest skonstruowany od zupełnych podstaw 2-litrowy, turbodoładowany silnik o bardzo wysokiej wydajności. Jednostka dominuje wśród produkowanych masowo, czterocylindrowych motorów, oferując obecnie najlepsze osiągi na świecie w swojej klasie. Napęd występuje w dwóch wersjach mocy i momentu obrotowego: 285 kW (387 KM) w wariancie podstawowym i 310 kW (421 KM) w modelu S.

Pod względem wrażeń z jazdy Meredes-AMG CLA 45 4MATIC+ odpowiada na oczekiwania wszystkich tych, którzy w samochodach poszukują przede wszystkim dynamiki i wyścigowych emocji. Wersja Shooting Brake przekonuje niską emisją CO2 w cyklu łączonym (188-191 g/km) oraz zużyciem paliwa na poziomie nieco przekraczającym 8 litrów (według producenta 8,2-8,4 l/100 km). Jak na potężną, turbodoładowaną jednostkę napędową, spalanie wygląda tu napawdę dobrze. To jednak nie wszystko, czym CLA 45 4MATIC+ zaskakuje kierowców i pasażerów. Maszyny rozpędzają się do 100 km/h w 4 sekundy, co w przypadku Coupe nie powinno dziwić, ale jak na Shooting Brake jest to imponujące przyspieszenie . Miłośników linii AMG z pewnością ucieszy nowa, elastyczna formuła personalizacji wnętrza i duża pojemność bagażnika, która w żadnym wypadku nie umniejsza sportowemu charakterowi samochodów. Są to wersje adresowane jest do młodego odbiorcy, prowadzącego dynamiczny styl życia i wykorzystującego każdy jego moment – zarówno w pracy, jak i po godzinach.

Ile kosztuje Mercedes-AMG CLA 45 4Matic+?

Jeśli chodzi o ceny brutto poszczególnych edycji CLA 45 4Matic+ w pakiecie AMG, na bazowe warianty poszczególnych aut trzeba wydać od 260 do ponad 280 tysięcy złotych. I tak wartość wersji standardowych oraz S kształtuje się następująco:

  • Mercedes-AMG CLA 45 4Matic+ 262 000 zł,
  • Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ 281 300 zł,
  • Mercedes-AMG CLA 45 4Matic+ Shooting Brake 267 000 zł,
  • Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Shooting Brake 286 000 zł.

Nowy Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+

Uzupełnieniem gamy odśweżonych propozycji Mercedesa-AMG jest dobrze znany i cieszący się dużą popularnością na polskim rynku GLE 53 4Matic+. Napędzany rzędowym, 6-cylindrowym motorem z systemem EQ Boost SUV oferuje 320 kW (435 KM) oraz dodatkowe 16 kW (22 KM) z jednostki elektrycznej. Zaletą tej jednostki jest również wiele funkcji hybrydowych, np. tryb wybiegu.

Zaprezentowany niedawno GLE 53 4Matic+ oferuje zużycie paliwa na poziomie 9,3 l/100 km w cyklu łączonym oraz średnią emisję CO2 wynoszącą 212 g/km. Napędzany 3-litrową, 6-cylindrową, turbodoładowaną jednostką samochód posiada aktywny napęd na 4 koła oraz automatyczną 9-biegową skrzynię, która wyróżnia się błyskawiczną i niezawodną pracą. Wyposażony jest również w programy jazdy charakterystyczne dla wersji AMG oraz aktywne, pneumatyczne zawieszenie oparte na technologii AMG RIDE COTROL+. Uzupełnieniem sportowej stylistyki są m.in. aktywny układ wydechowy, dedykowana osłona chłodnicy AMG czy kierownica wyposażona w przyciski funkcyjne.

Ceny Mercedesa-AMG GLE 53 4Matic+ rozpoczynają się od 383 000 zł brutto za wersję podstawową. Szerokie możliwości personalizacji pozwalają skonfigurować wyposażenie auta zgodnie z własnymi preferencjami.

Interesują Cię odświeżone coupe i SUV-y spod znaku Mercedes-AMG? Chcesz przetestować dynamikę CLA 45 4Matic+ lub GLE 53 4Matic+? Umów się na jazdę próbną w salonie Duda-Cars i już teraz odkryj zupełnie inny wymiar przyjemności z prowadzenia auta klasy premium.

Jak kupić dobry samochód?

0
samochód - czym kierować się podczas wyboru?

Zakup odpowiedniego samochodu nie jest wcale taki prostym zadaniem, jest to poważne przedsięwzięcie, które składa się z dokładnej analizy, zestawienia kosztów i zwrócenia uwagi na kilka ważnych kwestii. Jak kupić samochód, żebyśmy byli zadowoleni?

Według statystyk liczba Polaków, którzy kupują samochód w salonie producenta wciąż rośnie, jednak nadal większość decyduje się na zakup używanego pojazdu.

Czy sprowadzanie aut jest nadal popularne?

Większość osób, które poszukują odpowiedniego samochodu dla siebie, znajduję używane auto za granicą. Jednak liczba tych osób regularnie spada. Czemu tak się dzieje? Ponieważ zakup auta, które jest zarejestrowane w Polsce jest coraz popularniejszy. Coraz większa liczba kierowców daży zaufaniem samochody, które są rejestrowane w Polsce. Twierdzą, że są w lepszym stanie technicznym i łatwiej sprawdzić ich przeszłość.

Przed zakupem auta, sprawdź budżet!

Gdy już podejmiemy decyzję o zakupie auta, w pierwszej kolejności powinniśmy ustalić jaki budżet chcemy na niego przeznaczyć. Gdy już wyznaczymy kwotę, powinniśmy sobie wyznaczyć cel zakupu. Nie ma co się porywać i decydować się na auto, na które nas na dobrą sprawę nie stać. Przecież cena samochodu to nie wszystko, gdy już kupimy auto czeka nas szereg innych zobowiązań, takich jak:

  • ubezpieczenie OC,
  • przeglądy,
  • naprawy/ wymiany części,
  • paliwo,
  • wymiana opon,
  • wymiana oleju,
  • pozostałe koszty.

Przeczytaj też: http://www.autotydzien.pl/najczestsze-bledy-zimowe-kierowcow-samochodow/

Potrzeby względem auta

Podczas zakupu samochodu, nie powinniśmy kierować się wyłącznie jego wyglądem zewnętrznym, kolor, model czy marka są ważne, ale nie najważniejsze. Auto musi nam odpowiadać i spełniać nasze oczekiwania. Podczas zakupu samochodu pod żadnym pozorem nie można kierować się emocjami, należy podejść z rozsądkiem do tematu.

Jeżeli posiadamy rodzinę, a w samochodzie mają być przewożone dzieci, powinniśmy wybierać auto spośród tych rodzinnych, którym bez problemu można się wybrać na rodzinną przejażdżkę. Jeżeli nie posiadamy jeszcze rodziny, możemy wybrać takie auto, które będzie ułatwiało nam życie codziennie, czyli będziemy jeździć nim do pracy i po zakupy. Najlepszym wyborem jest mały samochód miejski, który niewiele spali i będziemy się nim sprawnie poruszać po zakorkowanym mieście. Musimy wybrać taki samochód, który nie znudzi nam się po krótkim czasie.

Źródło: https://www.autoelegance.pl/

Parę słów o skrzyniach

0
Parę słów o skrzyniach

Jednym z najbardziej uznanych materiałów na świecie, pod kątem uniwersalności, wytrzymałości, ceny oraz plastyczności jest plastik. Ze względu na swoją wyjątkową strukturę, przy bardzo małej masie pozwala utrzymywać rzeczy o stosunkowo dużej masie.

Ostatnio opublikowane

VW Garbus

VW Garbus – historia kultowego samochodu rodzinnego

Jeśli popatrzymy na lata produkcji Garbusa, to zorientujemy się, że zaczął on być produkowany tak naprawdę jeszcze zanim powstał cały koncern Volkswagena. Można by...
rodzaje bieżników

Rodzaje bieżników opon

Każda opona, przeznaczona do użytkowania na drodze posiada bieżnik. Jest to zewnętrzna część opony, która bezpośrednio styka się z drogą. Do jej głównych zadań...
Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

Patrząc na miejskie ulice, łatwo zauważyć rosnącą popularność crossoverów i SUV-ów, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych kompaktów i pojazdów segmentu B. Nowoczesna stylizacja wyżej zawieszonego...
Boxy dachowe

Boxy dachowe

Skrzynia na dach to akcesorium samochodowe, które pomaga zwiększyć ładowność auta. Pospolity box dachowy to sztywna skrzynia, montowana wzdłuż dachu samochodu z zawieszaną pokrywą...
Woskowanie auta

Woskowanie auta – czym jest i dlaczego warto?

Woskowanie auta to kolejny etap kiedy chcemy kompleksowo umyć samochód. Dbamy o niego już jak o siebie. Jest on dla nas bardzo ważny i sprawia...