Jedne z najważniejszych elementów przyczepy, czyli jej podpory

0

Większość przyczep samochodowych jest wyposażona w cztery specjalne podpory do przyczep montowane jeszcze w fabryce. Mają one na celu przede wszystkim zwiększanie jej stabilności (zwłaszcza podczas postoju). Jednak urządzenia te często ulegają awariom i wymagają wymiany. C zatem warto wiedzieć o eksploatacji i ewentualnej wymianie podpór?

Wymiana oleju: konieczność czy nabijanie kabzy producentom?

0

Co jakiś czas pojawiają się nowe spory, przypominające dyskusje między zwolennikami masła i margaryny albo zwolennikami i przeciwnikami mleka. W takich sporach każda ze stron ma mocne argumenty, zwłaszcza, gdy do gry wkraczają lobbyści, PR-owcy i copywriterzy. Są też „dyżurni eksperci”, gotowi za odpowiednie honorarium wykazać nawet, że palenie cygar wydłuża życie, a picie kefiru może zrujnować wątrobę. Nie jest to specjalnie trudne: wystarczy pożonglować trochę „badaniami amerykańskich uczonych” i mądrym słownictwem, a niejeden laik da się przekonać.

Oczywiście nie na zawsze, a tylko na jakiś czas, bo potem do akcji wkracza druga strona, która bezpardonowo rozprawia się z argumentami tej pierwszej i przedstawia własne, na pewien czas lepsze. I tak w koło Macieju.

Olej? Nie wymieniać!

Od niedawna na liście takich wiecznych sporów znajduje się kwestia wymiany oleju silnikowego. Zaczęło się od jakiejś publikacji na Zachodzie, w której dowodzono, że regularna wymiana oleju nie pomaga, a szkodzi silnikowi. Co więcej, bardzo obciąża środowisko naturalne, zatem im rzadziej następuje, tym lepiej.

Wątek chętnie podchwycili pomysłowi Polacy, którzy starają się zaoszczędzić, na czym tylko się da, a więc i na oleju. Na forach pojawiły się wypowiedzi, w których kierowcy podawali, ile tysięcy kilometrów przejechali bez wymiany oleju i jakichkolwiek problemów z tego wynikających. Dołączyli do nich garażowi wynalazcy, którzy „filtrują” olej i wlewają z powrotem do miski.

Jedni i drudzy twierdzili zgodnie, że producenci olejów dogadali się z fabrykami samochodów, by te dyktowały w instrukcjach obsługi ścisłe limity kilometrów, po przejechaniu których trzeba wymieniać olej. Miało im przy tym chodzić wyłącznie o własne interesy, a nie o sprawność silników.

Wymieniać, koniecznie wymieniać!

Zwolennicy regularnej wymiany oleju upierają się z kolei, że nieprzestrzeganie zaleceń producenta samochodu prowadzi do jego szybszego zużywania się lub nawet uszkodzeń. Wskazywali, że inżynierowie motoryzacyjni wiedzą, co mówią, stąd też należy nie tylko wymieniać, ale i stosować wskazany rodzaj oleju, np. https://mccar.pl/oleje-i-plyny-ford/332-olej-ford-motorcraft-xra5-5w30-5l.html, jeśli ktoś jeździ fordem.

Wtórowali im mechanicy samochodowi, przytaczający przykłady brudnych, słabnących silników i przedwcześnie zużytych części wskutek pracy na starym, zużytym oleju.

Kto ma rację? To chyba nie ma znaczenia, bo argumentów po obu stronach nigdy nie zabraknie. A po dobry olej do forda zawsze można zajrzeć na stronę https://mccar.pl/5-oleje-i-plyny-ford.

Volskwagen – samochody dostawcze

0

Niemiecki Volkswagen to jeden z najpopularniejszych wśród przedsiębiorców modeli samochodów, który spełnia bardzo zróżnicowane oczekiwania przedsiębiorców. Samochód dostawczy VW to możliwość wyboru pomiędzy samochodami z nadwoziem typu furgon, transporter lub klasyczny minivan. Jednak nie wyczerpuje to możliwości dostawczych Volkswagenów. Nieco mniejsze gabarytowo modele Caddy typu kombi, łączące w sobie funkcjonalność samochodu osobowego z niewielkim samochodem dostawczym, to kolejna seria aut niemieckiego producenta, które na dobre zadomowiły się na polskich drogach.

Pracuj jako technik w salonie BMW

0

BMW to bardzo popularna w Europie marka samochodów, o wysokich standardach. Standardy te są owocami wielu lat pracy dużej grupy wykwalifikowanych ludzi. To dzięki wyjątkowym staraniom, udało się nam osiągnąć takie niesamowite efekty. Praca ludzi ma ogromne znaczenie, zarówno fabrykach, jak i w punktach sprzedaży BMW. Dlatego też stawiamy na wykwalifikowane, zorganizowane zespoły. Jeżeli jesteś uzdolnionym technikiem i miłośnikiem samochodów, praca u dealera marki BMW (http://www.praca-dealerbmw.pl/home/oferty-pracy/) jest dla Ciebie doskonałą możliwością.

Poszukujemy nowych, pełnych energii i wykwalifikowanych pracowników, dla których samochody są czymś więcej niż pasją. Kładziemy duży nacisk na umiejętności przyszłych członków naszego zespołu, gdyż to właśnie od nich zależy ekskluzywność naszej marki. Nieustanny rozwój pracowników jest niezwykle ważny, dlatego też wysyłamy ich na rozmaite szkolenia  i kursy, które pozwolą im zgłębić wszelkie tajniki techniczne naszej marki. Praca technika w BMW to doskonała okazja na szczegółowe zapoznanie się z budową tych samochodów. Umożliwimy Ci poznanie ich od podszewki.  Pracując w naszym zespole spędzisz wiele fascynujących godzin w salonie.

Gwarantujemy Ci bardzo dobre warunki pracy, nieustanny rozwój, możliwość korzystania z najnowszej technologii, godziwe wynagrodzenie i wiele innych rzeczy, które sprawią, że będziesz w pełni usatysfakcjonowany z tego, co mamy Ci do zaoferowania. Wierzymy w ludzi. Jeżeli potrafisz wykazać się zaradnością, masz dużo pomysłów na rozwiązanie danego problemu i znasz się bardzo dobrze na samochodach, to praca technika BMW jest idealna dla Ciebie. Znajdziesz się w zespole ludzi z pasją, którzy chętnie pomogą wdrożyć Ci się w niesamowity świat BMW. Stawiamy na ścisłą współpracę zespołową, gdyż pozwala nam to na odniesienie wielu sukcesów, z którymi nikt w pojedynkę nie mógłby sobie poradzić. Dlatego możesz spodziewać się wyjątkowej otwartości i niezwykłej atmosfery. Praca u dealera BMW daje Ci bardzo duże możliwości rozwoju i pozwala wejść na fantastyczną ścieżkę kariery.

Członkowie naszego zespołu są nagradzani za swoją pracę i każde ich działanie pozytywnie wpływa na ich przebieg kariery.  Jeżeli interesuje Cię praca technika  w renomowanym salonie BMW, koniecznie zapoznaj się ze szczegółową ofertą. Gwarantujemy Ci uczciwą rekrutację, prowadzoną przez ManPower Group, podczas której będziesz mógł wykazać się sowimi najlepszymi umiejętnościami. Potrafimy docenić  Twoje zdolności. Zaufaj nam i pracuj jako technik w wyjątkowym zespole BMW.

Jakie akcesoria do przyczep są przydatne?

0

Zawsze istnieje ryzyko, że w trasie dojdzie do jakiegoś wypadku czy też awarii. Dobrze jest wiec mieć ze sobą różne części zapasowe oraz narzędzia, zwłaszcza jeśli podróż odbywa się z przyczepą. Wydaje się, że niezbędne są też podpory do przyczep, bez których nie sposób cokolwiek naprawić.

Etykiety na oponach. Jakie informacje zawierają i co oznaczają poszczególne symbole?

0
Etykiety na oponach

W myśl przepisów wprowadzonych przez Unię Europejską, wszystkie sprzedawane opony muszą posiadać etykietę informującą o parametrach produktu. Etykieta informacyjna ma postać naklejki umieszczonej na zewnętrznej stronie opony. Swoim wyglądem przypomina etykiety energetyczne znajdujące się na sprzęcie RTV/AGD. Na etykiecie znajduje się oznaczenie klasy energetycznej opony, a więc tego, w jaki sposób dana opona wpłynie na zużycie paliwa. Ponadto naklejka informuje o drodze hamowania na śliskiej nawierzchni. Ostatnia informacja dotyczy poziomu generowanego hałasu i wyrażona jest w decybelach. Jak należy traktować te oznaczenia?

Pasy do pojazdów przewożonych na lawetach

0

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zabezpieczone są pojazdy przewożone na lawetach? Jeśli nie, postaramy Ci to w łatwy sposób wyjaśnić.

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że pasy do lawety (do kupienia w sklepie twojepasy.pl) odgrywają tu kluczową rolę. Dzięki nim jest możliwość bezpiecznego dostarczenia zamówionego pojazdu (lub pojazdów) do docelowego miejsca. Jednak czy każdy pas transportowy się do tego nadaje? Otóż nie. Do przewożenia samochodów czy innych pojazdów mechanicznych potrzebne są specjalne zabezpieczenia.

Przede wszystkim paski do lawety muszą być niezwykle wytrzymałe, gdyż będą musiały utrzymać pojazd nieruchomo przez całą drogę – bez względu na to, jaka ona będzie. Nie ma zatem mowy o pasach cienkich, których udźwig będzie mniejszy niż 1 tona. Pojazd posiada zwykle spory gabaryt a dokładając do tego pęd samochodu przewożącego, jest on jeszcze większy.

Jakie zatem pasy do lawet wybrać, by były najlepsze?

Po pierwsze – należy zwrócić uwagę na ich wytrzymałość. Dla przewozu standardowego samochodu osobowego będzie potrzebna taśma, o udźwigu co najmniej 3,5 tony. Mniejsze nie powinny być w ogóle brane pod uwagę, gdyż będą miały niewystarczającą wytrzymałość i mogłyby się zerwać w trakcie transportu. To zaś groziłoby nie tylko zniszczeniem przewożonego pojazdu ale przede wszystkim byłoby niezwykle niebezpieczne dla otoczenia i innych kierowców korzystających w tym samym czasie z tego samego odcinka drogi.

Po drugie – długość pasa. By bezpiecznie przewieźć pojazd na lawecie należy użyć pasa o długości odpowiedniej do gabarytów pojazdu. Przykładowo dla samochodu osobowego – wystarczający będzie pas o długości 2,7 metra, natomiast dla samochodu typu SUV należałoby użyć tego o długości co najmniej 3,5 metra.

Po trzecie – otwory w lawecie. Ważne jest, by wcześniej zapoznać się dokładnie z wyglądem lawety. Jest do wyboru kilka opcji zaczepów i są to m.in.: hak obrotowy, hak pojedynczy, hak standardowy – z wyżłobieniem lub z podwójnym pazurem. Należy tu również zwrócić uwagę na rodzaj napinacza. Nie powinno się stosować plastikowego rozwiązania, gdyż grozi to rozpadnięciem się i odczepieniem pojazdu. Napinacz powinien być stalowy a jego nominalna siła napięcia nie powinna być mniejsza niż 400 daN (1 dekaniuton to w przybliżeniu 1 kilogram-siła).

Jak widać, wiele czynników składa się na jeden transport. Trzeba wszystkie spienić, by dokonać przewozu w sposób bezpieczny , sprawny i zgodny z wymaganiami polskich oraz europejskich norm.

Opony całoroczne – poznaj ich wady i zalety

0

Wybór odpowiednich opon do swojego samochodu spędza sen z powiek większości kierowców. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać o tym, jak wielki wpływ zarówno na bezpieczeństwo na drodze, jak i komfort jazdy mają. Czy w takim razie opony całoroczne to dobry pomysł, a może nie są one w stanie sprostać wymaganiom zmiennych warunków atmosferycznych wpływających znacząco na stan dróg, po których się poruszamy? Poznaj wady i zalety tego rozwiązania i sam przekonaj się, czy jest ono odpowiednie dla Ciebie.

Zalety opon całorocznych

Zacznijmy, więc od zalet — nie ulega żadnej wątpliwości, że korzystanie z opon całorocznych, to przede wszystkim wygoda, która wiąże się z brakiem konieczności sezonowej wymiany ogumienia i ponoszenia dodatkowych kosztów. Dla wielu użytkowników samochodów to, że nie muszą przechowywać nieużywanego aktualnie kompletu opon, to również argument przemawiający za wyborem opon całorocznych, czemu trudno się dziwić, jeżeli ktoś nie dysponuje, chociażby piwnicą.

W dłuższej perspektywie czasu jest to rozwiązanie tańsze, ponieważ zakup jednego kompletu opon na cały sezon wychodzi taniej niż koszt dwóch kompletów (plus ich wymiany). Jeżeli jeździsz ostrożnie, na krótkich trasach i poruszasz się głównie po mieście, wybór takich opon z pewnością nie zmniejszy komfortu Twojej jazdy, ale…

Wady opon całorocznych

Jeżeli chodzi o testy opon w warunkach zimowych, opona całoroczna wypada zdecydowanie gorzej od opon zimowych — największe różnice występują w najważniejszych kwestiach, a więc tych dotyczących bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę hamowanie na śniegu i lodzie, ale również hamowanie na mokrym asfalcie opona całoroczna wypada zdecydowanie gorzej od opon sezonowych. Nie są to z pewnością opony dla fanów dynamicznej jazdy, którzy mogliby być zawiedzeni tym, jak zachowują się one na drodze (mniejsza wytrzymałość podczas szybszej jazdy odbija się znacząco na ich właściwościach jezdnych).

Biorąc pod uwagę komfort jazdy, wadą jest również to, że w lecie taka opona jest głośniejsza niż typowa opona letnia, co oczywiście może stanowić problem dla osób, które cenią sobie cichą jazdę.

Mówiąc o wadach tego typu opon, warto również wspomnieć o jednej bardzo ważnej sprawie, mającej wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy — sezonowa wymiana opon w warsztacie to doskonała okazja do sprawdzenia ich stanu, wyważenia kół czy skontrolowania elementów zawieszenia. Osoby jeżdżące na oponach całorocznych bardzo często zaniedbują tego typu kontrole swoich aut, co nie jest dobrym pomysłem.

Kiedy więc warto zdecydować się na opony całoroczne?

Opony całoroczne wydają się być idealnym rozwiązaniem, szczególnie dla osób korzystających z samochodu prawie wyłącznie w miastach, gdzie ulice są często odśnieżane i niezwykle rzadko zdarza się taka sytuacja, aby na drodze panowały wyjątkowo wymagające warunki. Trudno jednak namawiać mieszkańców małych, górskich wiosek czy osób preferujący dynamiczną jazdę na długich trasach zarówno w zimie, jak i w lecie, do zakupu tego rodzaju opon. Jednoznaczne wskazanie czy warto zdecydować się na takie opony, nie jest więc możliwe, ponieważ wszystko zależy od danego kierowcy — dla jednego będzie to rozwiązanie idealne, dla drugiego wprost przeciwnie. Warto jednak znać podstawowe wady, jak i zalety i na tej podstawie podjąć świadomą oraz przemyślaną decyzję.

Fotelik samochodowy – gdzie kupić?

0

Obowiązujące przepisy prawa nakazują przewożenie dzieci do 150 cm wzrostu w specjalnych fotelikach pod karą grzywny. Mobilni rodzice kupując wózek dla dziecka powinni również pomyśleć o foteliku. Dzięki niemu będą mogli bezpiecznie i legalnie przewozić swoje dziecko na tylnym siedzeniu samochodu.

Jaki fotelik wybrać?

Obecnie dostępne są w sprzedaży wózki dziecięce w kompletach z nosidełkami – takie nosidełko przez krótki czas będzie spełniało rolę fotelika samochodowego do przewożenia małego niemowlaka. Foteliki samochodowe mają różne przeznaczenie. Kupując fotelik samochodowy należy zwrócić uwagę na jego kategorie wagową. Dziecko do 13 kg może być wożone w nosidełku, a do około 4. roku życia – w foteliku 9-18kg. Kolejne foteliki są przeznaczone dla starszych dzieci.

Foteliki samochodowe dla dzieci

Gdzie najlepiej kupić fotelik samochodowy dla dziecka? Najlepszym rozwiązaniem będzie sklep z fotelikami samochodowymi. Znajdziemy tam największy wybór fotelików, będą one wysokiej jakości, od renomowanych producentów. Foteliki możemy jednak kupić również w sklepach z artykułami dziecięcymi – również w komisach. Ponieważ jest to artykuł słabo zużywający się, nic nie stoi na przeszkodzie, by zadbany fotelik zakupić również w komisie. Jeśli zależy nam na nowym, ale jak najtańszym foteliku, można spróbować na którejś z promocji w marketach. Bardzo często można tam zakupić foteliki dobrych marek w niskich cenach. Dobrym rozwiązaniem jest też zakup fotelika w sklepie online – co jest najwygodniejszą opcją.

Największy wybór fotelików samochodowych znajdziesz w sklepie abcdomu24.pl

Odpowiadamy, która z opcji, kredyt czy leasing i dlaczego może być dla ciebie najkorzystniejsza

0

Mamy dla ciebie wyjaśnienie co jest lepsze – kredyt gotówkowy czy leasing? Która forma jest najkorzystniejsza? Odpowiadamy.

W naszym kraju możesz skorzystać z jednego z kilku dostępnych rozwiązań finansowych, które pomogą spełnić marzenia związane z zakupem jednośladu. Niewątpliwie najbardziej popularny jest kredyt gotówkowy. W przypadku zakupu motocykla jest częściej wybierany niż leasing. Jednak w ostatnim czasie leasing nadrabia zaległości i staje się coraz częściej wybieranym narzędziem przyszłych właścicieli jednośladów.

Kredyt: może droższy, ale jednak bardziej elastyczny

Opcja kredytu jako środka do sfinansowania zakupu jednośladu jest polecana w tych konkretnych sytuacjach:

1. Sprzedawca, od którego zamierzamy kupić nowy motocykl nie wystawi nam FV (leasingodawca bez problemu doliczy 23% VAT);

2. Mamy własną firmę lub jesteśmy w stanie wykazać zaświadczenie definiujące nasze zarobki;

3. Nie możemy odliczyć podatku VAT;

4. Zależy nam na tym, aby jednoślad należał do nas (w sytuacji leasingowania podczas trwania umowa właścicielem motocykla jest leasingodawca);

Niestety uzyskać pomoc finansową w formie kredytu jest ciężko szczególnie tym, co prowadzą działalność gospodarczą w formie spółki z.o.o. Trudność ta wynika z faktu, że kredytobiorca wymaga od kupującego osobnego ubezpieczenia na życie. Jak więc wykupić ubezpieczenie na życie dla spółki z.o.o.? Ponadto leasing zawsze będzie tańszy niż kredyt. Oprocentowanie pożyczki może być dość wysokie, zależne od ryzyka, jakie ma ponieść kredytobiorca. Trzeba też pamiętać, że w przypadku kredytu, bank jest wpisany do dowodu rejestracyjnego jako współwłaściciel. Widnieje także na cesji z ubezpieczenia jednośladu. Podczas starania się o kredyt warto bliżej przyglądnąć się kosztom okołokredytowym takim jak prowizja, ubezpieczenie kredytu, odsetki, koszty związane z przygotowaniem kredytu itp.

Jednak jest kilka punktów, które przemawiają za tą formą finansowania zakupu motocykla. Wymienić możemy np. elastyczność – możemy nadpłacać raty, czy wcześniej spłacić zadłużenie. Ponadto banki nie interesują się, od kogo zakupimy pojazd, możemy wybrać ubezpieczyciela, a motocykl, który chcemy nabyć, może mieć nawet 10 lat. Za minus uznać musimy wysokie oprocentowanie i inne koszty związane z kredytem.

pomarańczowy motocykl ktm duke

Leasing: to nie ty jesteś właścicielem.

Obecnie ok. 70% firm leasingowych na przeróżnych warunkach finansuje kupno jednośladów. Niektóre firmy dają możliwość wyleasingowania motocykla bez konieczności rejestracji na leasingodawcę – jest to forma finansowania szczególnie stosowana podczas zakupu motocykli crossowych.

Kiedy leasing jest opłacalny:

1. Prowadzimy firmę jako jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna czy jawna;

2. Podczas zakupu nowego motocykla, na który otrzymamy pełną FV;

3. Chcemy sprowadzić motocykl zza granicy;

4. Motocykl sprzedaje dealer;

5. Nie interesuje nas rejestracja pojazdu na naszą firmę czy nazwisko;

  1. Pozostałe zalety znajdziesz pod adresem URL: http://auto-online.pl/porownanie-leasingow/ekdv/leasing-vs-kredyt.html

    Leasing różni się tym od kredytu, że właścicielem jednośladu przez cały okres umowy jest leasingodawca, a nie my. Dlatego wszelkie uszkodzenia pojazdu, szkody trzeba zgłaszać do firmy leasingowej. Ponadto nie możemy wybrać sobie ubezpieczyciela, a motocykl musi pochodzić od dealera, dystrybutora lub komisu.

Ostatnio opublikowane

Jedne z najważniejszych elementów przyczepy, czyli jej podpory

Większość przyczep samochodowych jest wyposażona w cztery specjalne podpory do przyczep montowane jeszcze w fabryce. Mają one na celu przede wszystkim zwiększanie jej stabilności...

Wymiana oleju: konieczność czy nabijanie kabzy producentom?

Co jakiś czas pojawiają się nowe spory, przypominające dyskusje między zwolennikami masła i margaryny albo zwolennikami i przeciwnikami mleka. W takich sporach każda ze...

Volskwagen – samochody dostawcze

Niemiecki Volkswagen to jeden z najpopularniejszych wśród przedsiębiorców modeli samochodów, który spełnia bardzo zróżnicowane oczekiwania przedsiębiorców. Samochód dostawczy VW to możliwość wyboru pomiędzy samochodami...

Pracuj jako technik w salonie BMW

BMW to bardzo popularna w Europie marka samochodów, o wysokich standardach. Standardy te są owocami wielu lat pracy dużej grupy wykwalifikowanych ludzi. To dzięki...

Jakie akcesoria do przyczep są przydatne?

Zawsze istnieje ryzyko, że w trasie dojdzie do jakiegoś wypadku czy też awarii. Dobrze jest wiec mieć ze sobą różne części zapasowe oraz narzędzia,...