Czy warto wierzyć w mity o francuskich samochodach?

0
Czy warto wierzyć w mity o francuskich samochodach

Francuscy producenci od lat dzierżą palmę pierwszeństwa w dziedzinie wzbudzania kontrowersji wśród miłośników motoryzacji. Trudno znaleźć producenta, który mocniej spolaryzował fanów branży samochodowej niż wielka trójka: Renault, Citroen i Peugeot. Samochody tych marek posiadają zarówno swoich zagorzałych przeciwników, jak i oddanych zwolenników. Jaka jest prawda? Czy należy bać się francuzów z drugiej ręki?

Królowa lawet. Ale która?

Świat fanów motoryzacji rządzi się swoimi prawami. Trudno tu o zmianę mocno zakorzenionej opinii, a ta w przypadku samochodów francuskich marek jest wyjątkowo barwna. Zwolennicy chwalą niezrównaną wygodę i komfort podróżowania, przeciwnicy zarzucają nadmierną awaryjność i wysokie ceny części zamiennych. To właśnie ten popularny mit stoi za znaczącą utratą wartości większości samochodów francuskich, co z kolei czyni z nich ciekawy kąsek na rynku aut używanych. Czy jednak kupno samochodu marki Peugeot, Citroen lub Renault nie wpędzi nas w karuzelę wydatków?

Prawda jak zwykle leży gdzieś pośrodku. Rzeczywiście producentom znad Sekwany zdarzały się spektakularne wpadki, które odbiły się szerokim echem w mediach i głęboko zapadły w pamięć opinii publicznej. Taki los spotkał na przykład zaprezentowaną w roku 2000 Lagunę drugiej generacji. Stanowiła ona kontynuację bardzo udanego modelu, nic więc dziwnego, że mocno zmodernizowana wersja od początku budziła spore zainteresowanie. Samochód trapiony był niestety sporą ilością usterek, zarówno tych drobnych, jak i poważnych, prowadzących do całkowitego unieruchomienia pojazdu. Renault długo borykało się z próbami naprawy błędów, sukces przyszedł wraz z liftingiem w roku 2005. Wyeliminowano niemal wszystkie problemy, poprawiono też jakość materiałów i montażu. Mimo to zaufanie klientów pozostało, w tym wypadku niezasłużenie, na skrajnie niskim poziomie, który mocno obniżył ceny używanych egzemplarzy. To ciekawa propozycja dla osób szukających niebanalnego samochodu klasy średniej.

Przekombinowane i trudne w naprawie?

Problem złej opinii dotknął również samochody marki Citroen, szczególnie zaś wyższe modele, wyposażone w zawieszenie hydropneumatyczne. Egzotyczne z punktu widzenia tradycyjnej motoryzacji rozwiązanie, w oczach wielu osób jest generatorem problemów i kosztów. Tymczasem zasada działania takiego zawieszenia jest wyjątkowo prosta i wystarczy minimum niezbędnych czynności obsługowych, by zachować je w stanie bezawaryjnym. Trzeba jednak przyznać odrobinę racji malkontentom. Serwisowanie zawieszenia hydropneumatycznego może być kłopotliwe, fakt ten jednak wynika z braku fachowców, a nie przesadnej awaryjności, czy też braku części zamiennych.

Jeśli chodzi o części zamienne, to użytkownicy samochodów francuskich znajdują się w uprzywilejowanej pozycji, a wszystko dzięki firmie France Auto, będącej dystrybutorem nowych i używanych części do samochodów francuskich. Wybór asortymentu jest ogromny i obejmuje wszystkie układy pojazdu, a ofertę uzupełniają akcesoria dodatkowe. Co ważne, części używane to nie tylko niski koszt zakupu, ale też pewność i bezpieczeństwo dzięki udzielanej przez sprzedawcę gwarancji.

Samochody francuskie są zdecydowanie warte uwagi, a wybór zadbanego egzemplarza oraz wsparcie France Auto zapewnią długie lata bezproblemowej eksploatacji.

Części samochodowe marki Volkswagen

0
Części samochodowe marki Volkswagen

Gdy okaże się, że doszło do awarii lub wyeksploatowania jakiejś części w naszym samochodzie musimy zdecydować się na jej wymianę. Jest to jedyny skuteczny sposób na ponowne, bezpieczne użytkowania pojazdu. Należy teraz dokonać wyboru na jakie części się decydujemy. Na rynku są dostępne oryginale części Volkswagena, oryginalne części zamienne oraz kuszące niską ceną zamienniki. Czy nisko budżetowa alternatywa faktycznie się opłaca? Który wybór będzie najbardziej optymalny?

Montaż tanich zamienników może spowodować więcej szkód jak korzyści. Następstwami tej decyzji może być narażenie naszego bezpieczeństwa, a pozorna oszczędność może prowadzić do generowania kosztów. Podczas zużywania może dojść do uszkodzeń innych elementów samochodu, co w konsekwencji prowadzi do kolejnych napraw i kosztów z nimi związanych. Niska cena zamienników to na ogół wynik wykorzystywania nieodpowiednich materiałów o słabej jakości oraz niewłaściwego wykonania. Może narazić nas to różnego rodzaje awarie i zwiększa prawdopodobieństwo wypadku.

Decydując się na zakup i montaż oryginalnych części VW bądź ich oryginalnych zamienników dostajemy wysokiej klasy produkty z gwarancją doskonałego dopasowania z pozostałymi podzespołami. Skutkuje to optymalizacją ich pracy i komfortu jazdy oraz przekłada się na poziom bezpieczeństwa. To zasługa produkcji odbywającej się zgodnie z obowiązującymi normami producenta. Części samochodowe Volkswagen muszą przejść szereg rygorystycznych testów jakości oraz badań, aby zyskać pewność co do ich wytrzymałości oraz dopasowania do naszego auta. Niezbędne jest ich wyprodukowanie zgodnie z takimi samymi standardami jak te elementy montowane w fabrycznie nowych samochodach. Na ogół są dziełem tych samych fabryk i taśm produkcyjnych co podzespoły fabryczne.

Warto rozpatrywać zakup części zamiennych jako swego rodzaju inwestycję. Nie tylko w bezpieczeństwo użytkowników, ale również przed spadkiem wartości swojego pojazdu. Jest to również twój świadomy wkład w niezawodność samochodu. Oryginalne elementy są adresowane do konkretnych modeli, są precyzyjnie wykonane i muszą przejść specjalistyczne testy. W przypadku sprzedaży samochodu kolejnemu użytkownikowi nie tracimy na jego wartości.

Oryginalne części samochodowe VW są gwarancją niezawodności. Wpływają nie tylko na wartość samochodu, przyczyniają się do prawidłowej pracy podzespołów minimalizując ryzyko awarii i zapewniając nam bezpieczeństwo. Przy podejmowaniu decyzji o zakupie części do swojego samochodu rozważ wszystkie plusy i minusy, weź również pod uwagę swoje możliwości finansowe. Najwyższa jakość niestety ma swoją cenę. Chociaż czy bardziej racjonalne nie będzie wybranie jednorazowego, trochę wyższego kosztu niż narażanie swojego bezpieczeństwa dla kilku mniejszych rachunków rozbitych na przestrzeni kilku miesięcy czy lat?

Samochód, a twoja postać w oczach innych

0
kosmetyki samochodowe

Nieraz słyszymy, aby nie oceniać książki po okładce. I choć nie powinno się wyrabiać zdania tylko i wyłącznie na podstawie wyglądu drugiej osoby, to wygląd drugiego człowieka i to jak obchodzi się ze swoją własnością dużo może o nim powiedzieć. Trudno mówić o kimś schludny, jeśli jego ubrania wyglądają jakby zostały wyciągnięte ze śmietnika, a jego auto wygląda jakby właściciel powinien jak najszybciej kupić książkę „jak właściwe umyć samochód”.

Wygląd zewnętrzny ma ogromne znaczenie i świetnie przekonał się o tym każdy kto kiedykolwiek poszedł na rozmowę o pracę w starej bluzie, nieogolony i śmierdzący. Efekt takiej prezentacji siebie w takiej sytuacji może być tylko jeden. Co w takim razie robić? Nie można oczekiwać, że ludzie nie będą się nawzajem oceniać już na początku znajomości. Jest to odruch, tak naturalny i głęboko osadzony w ludzkim poznawaniu świata, że wykorzenienie go jest z góry skazane na porażkę. Z drugiej strony ocenianie innych i wyrabianie opinii po zaledwie jednym, przelotnym spojrzeniu to katastrofalny w skutkach pomysł.

Ludzie to niewyobrażalnie skomplikowane stworzenia, które potrzebują często lat żeby dowiedzieć się kim są sami, a dowiedzenie się kim jest tak naprawdę druga osoba może zająć nawet dłużej. Żadna z tych propozycji nie da i nie może dać zadowalających efektów. I tak jak w wielu innych przypadkach tak i teraz odpowiedzią na postawione wcześniej pytanie jest – należy odnaleźć złoty środek, odpowiednio ocenić sytuację i się do niej dostosować. Nikt nie wymaga aby do restauracji typu fast food przychodzić w smokingu. Elegancki garnitur będzie odpowiedni na ważnej uroczystości, ale na domówce u kumpla będzie wydawał się nie na miejscu. Wszystko powstało w jakimś celu i ma dość sprecyzowane zastosowanie. Należy poznać narzędzie i odpowiednio wykorzystać w zaistniałej sytuacji. Wtedy zdasz sobie sprawę z zastosowania ubrań w dzisiejszych czasach, gdy nie jest to już tylko skóra, która ma chronić przed zimnem, ale zestaw przedmiotów, które reprezentują człowieka.

Nie wyjedziesz samochodem z garażu jeżeli jest on cały w błocie i kurzu. Umyjesz go, najlepiej wykorzystując wysokiej jakości kosmetyki samochodowe, takie jak chemia samochodowa z https://cargeek.pl. Idąc na rozmowę o pracę ubierzesz białą koszulę, uczeszesz włosy i z uśmiechem na ustach powiesz, że od dziecka marzyłeś o wpisywaniu liczb do tabelek. Prawda jest taka, że w oczach innych nikt nigdy nie jest tabula rasa. Od samego początku patrzymy na innych i w ciągu pierwszych chwil tworzymy o nich opinie.

Co warto wiedzieć przed kupnem auta hybrydowego?

0
Co warto wiedzieć przed kupnem auta hybrydowego

Zastanawiasz się nad kupnem auta hybrydowego? Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim podejmiesz tę decyzję.

Śruby kołnierzowe – zastosowanie i rodzaje

0
śruby
fot. pixabay.com

W skrzynce narzędziowej każdej osoby posiadającej dom lub mieszkanie znajdziemy różne rodzaje śrub. Jest to najpopularniejsza metoda mocowania, znajdująca zastosowanie zarówno w skomplikowanych konstrukcjach przemysłowych jak również w każdym gospodarstwie domowym.

Zobacz też: http://www.beyouty.pl/sruby-kolnierzowe-parametry-i-zastosowanie/

Śruby towarzyszą nam praktycznie w każdym obszarze prac naprawczych, gwarantują również stabilność większości mebli z których korzystamy każdego dnia. Zastosowań trudno by wymienić.

Wielu z nas zastanawia się nad tym jaki rodzaj śruby wybrać, lub czym różnią się poszczególne ich rodzaje i jaką śrubę dobrać aby długo spełniała swoją funkcję.

Czym charakteryzują się śruby kołnierzowe?

Po pierwsze spełniają one wysokie normy DIN 6921/PN 82247. Normy te są uznawane zarówno przez Międzynarodową Organizację normalizacyjną jak również przez Niemiecki Instytut Normalizacyjny.  Te dwie organizacje dają mocne podstawy do tego aby sądzić, że wybór śrub spełniających te dwie powyższe normy to naprawdę bardzo dobry wybór. Śruby z tej kategorii posiadają drobnozwojowy lub też metryczny rodzaj gwintowania. Analizując dalsze parametry należy wspomnieć o wariantach w jakich występują, wyróżniamy mianowicie następujące rodzaje ( 8.8, 10.9  i 12.9.) Co nam mówią te informacje?

Mianowicie wartości te powiązane są z komponentami,  które zostały użyte do ich wytworzenia. Mamy tutaj do wyboru różne warianty.  Wyróżniamy następujące rodzaje materiałów, które posłużyły do produkcji:

  1. Komponenty złączne wykonane ze stali węglowej
  2. Elementy wykonane ze stali nierdzewnej A2
  3. Elementy wykonane ze stali kwasoodpornej A4

Gdzie możemy wykorzystać śruby kołnierzowe?

Tak jak wspominaliśmy we wstępnie, zastosowanie tego rodzaju śrub jest bardzo szerokie. Dla konstrukcji zewnętrznych świetnie sprawdzą się te wykonane z nierdzewnej stali. Nie będziemy mieć też większego problemu z zachowaniem ich w czystości. W obiektach przemysłowych i w produkcji z użyciem chemicznych komponentów zastosowanie znajdą śruby kołnierzowe wykonane ze stali kwasoodpornej. 

Kwestią dla nas ważną w przypadku samego zakupu będzie cena oraz producent na którego padnie nasz wybór. Warto porównać kilka rodzajów i kilka firm aby niepotrzebnie nie przepłacać. 

Przeczytaj też: http://www.wiecejnizeko.pl/czy-warto-inwestowac-w-ekologiczne-produkty/

Off road – dlaczego warto zdecydować się właśnie na taką formę imprezy integracyjnej?

0
Off road

Być może dzisiaj nikogo już to nie zaskakuje, ale według badania Digital 2019 ludzie na świecie spędzają przed ekranem średnio 6 godzin i 42 minuty w ciągu dnia. W niektórych krajach wynik ten jest nieco większy, a w innych mniejszy. Forma naszej pracy często narzuca nam nawet 8-mio a w skrajnych przypadkach 10-cio godzinne maratony wpatrywania się w ekran. Jak jednak wiadomo świeże powietrze i ładne widoki są niezbędne dla naszego dobrego samopoczucia i zdrowia. Dlatego świetnym sposobem na zacieśnienie relacji pracowników i aktywne spędzenie czasu jest zorganizowanie imprezy integracyjnej off road!

Off road – na czym to polega?

Imprezy off roadowe polegają na wyjechaniu w teren. Nie jest to więc kolejna typowa propozycja imprezy integracyjnej, na której po prostu siedzimy w głośnym klubie. To dosyć oryginalna forma zabawy, z której coraz częściej korzystają firmy w celu dostarczenia swoim pracownikom rozrywki oraz możliwości zawarcia bliższych kontaktów między sobą. Eventy off road to przede wszystkim emocjonujące trasy, piękne widoki i samochody terenowe. Każdy więc znajdzie tu coś dla siebie. Pasjonaci motoryzacji będą zachwyceni możliwością kierowania quadem, natomiast zwolennicy aktywnego spędzania czasu docenią widoki, świeże powietrze i ruch.

Niesamowite atrakcje

To, co najważniejsze w wyjeździe off roadowym to fakt, że osoby, które decydują się na kierowanie samochodem terenowym, nabywają nowych umiejętności. Prowadzenie samochodu w trudnym terenie wymaga odpowiedniego podejścia i stosowania się do konkretnych zasad. Nic więc dziwnego, że niezbędnym elementem każdego wyjazdu off roadowego jest doświadczony instruktor. Nadzoruje on taką imprezę integracyjną. Na tego typu evencie każdy może sprawdzić się w nietypowych dla siebie warunkach. Dowiadujemy się jak poradzić sobie z wyjątkowo bagnistym, czy też górzystym lub piaszczystym terenem. W takich sytuacjach oczywiście wytwarza się adrenalina. Dzięki temu zabawa staje się wyjątkowo emocjonująca.

Event off road – zalety

Impreza integracyjna w terenie to świetny sposób na wspólne spędzenie czasu. Wiele wykonywanych podczas niego czynności wymaga pracy zespołowej. Nie mamy więc do czynienia z sytuacją, w której ktoś zostaje odosobniony. Często również poznajemy zachowania osób, o których nie mieliśmy wcześniej pojęcia. Pracując razem w jednej firmie, znamy często tylko jedną ze stron danej osoby. Czasami ktoś, kto wydaje nam się na co dzień niezwykle poukładany i spokojny na wyjeździe terenowym odsłania swoją przebojową naturę. Tego typu imprezy integracyjne sprawiają, że grupa ludzi dzieli ze sobą ciekawe i wartościowe chwile. Takie sytuacje zbliżają do siebie ludzi, co jest niezwykle pożądane w każdym zespole. Impreza off roadowa to świetny sposób na aktywne i wyjątkowe spędzenie czasu, a także na zgranie się grupy ludzi, którzy na co dzień mają ze sobą do czynienia w środowisku o całkowicie przeciwnym charakterze.

VW Garbus – historia kultowego samochodu rodzinnego

0
VW Garbus

Jeśli popatrzymy na lata produkcji Garbusa, to zorientujemy się, że zaczął on być produkowany tak naprawdę jeszcze zanim powstał cały koncern Volkswagena. Można by więc powiedzieć, że stanowił on podwaliny pod jedną z najpopularniejszych marek samochodowych. Jak to się stało, że powstały w 1938 roku samochód przetrwał do dziś w praktycznie niezmienionej formie?

VW Garbus niemieckim samochodem dla ludu

Pomimo tego, że produkcja tego kultowego pojazdu rozpoczęła się w 1938 roku, to jego produkcja sięga jeszcze kilka lat wstecz. To właśnie wtedy Ferdinand Porsche zaprojektował samochód mający być niedrogim pojazdem dla każdego. Tak więc to właśnie jako Porsche typ 32 figurował pierwszy Garbus, a nie jako Volkswagen. Finalnie po licznych wersjach i prototypach, pierwsze Garbusy wyjechały na drogi w 1938 roku. Rozwój tego modelu to jednak czasy po II wojnie światowej, kiedy to fabryka przeszła w rękę aliantów. To wtedy dopiero możemy mówić o rozkwicie VW Garbusa, którego milionowy model opuścił fabrykę w 1955 roku. W tamtych czasach samochód ten zaskakiwał dobrymi osiągami i atrakcyjnym wyglądem.

Zmiany VW Garbusa na przełomie lat

Kolejne lata to liczne zmiany wprowadzane stopniowo. Na początku lat 50 zmieniono wygląd tylnych okien i wprowadzono wersję DeLuxe posiadającą chromowane akcenty i hydrauliczny układ hamulcowy. Dalej zmieniono delikatnie wygląd nadwozia, zainstalowano nieco większe koła, a także zamieniono dwa małe okienka nad klapą silnika na jedno większe, co pozytywnie odbiło się na poprawieniu widoczności we wnętrzu kabiny. Po roku 1954 zwiększono moc maksymalną silnika i zainstalowano rozrusznik uruchamiany kluczykiem, a nie osobnym przyciskiem. Kolejne lata to niewielkie zmiany, takie jak zastąpienie owalnego tylnego okienka szerokim, zwiększenie wysokości szyb bocznych i zastosowanie wyższej szyby przedniej panoramicznej. Lata 60 to gwałtowny wzrost sprzedaży VW Garbusa. Wszystko to dzięki niskiej cenie, kampaniom reklamowym i niezawodności. Do początku lat 70 wyprodukowano w sumie 15 mln egzemplarzy, pobijając tym samym rekord ustanowiony wcześniej przez Forda T.

VW 1303 Super Beetle – ostatnia modernizacja Garbusa

W 1973 roku wprowadzono kolumny MacPhersona i przeprojektowano tylny pas nadwozia. Super Beetle, bo tak brzmiała nazwa tego modelu, miał także dwa razy więcej przestrzeni bagażowej, mniejszy promień skrętu, większą szybę tylną, giętą szybę przednią, wzmocnione przednie hamulce, otwory wentylacyjne na tylnej kanapie i duże klosze lamp tylnych. Pozostałe zmiany to mniej istotne zmiany kosmetyczne. Ostatnią modernizacją było wyposażenie silnika we wtrysk paliwa, a głowice cylindrów w hydropopychacze. Do roku 2002 powstało ponad 21 mln egzemplarzy, a pół miliona modeli później zaprzestano produkcji. Powodem była spadająca popularność, czego dowodem niech będzie ilość wyprodukowanych egzemplarzy w 2003 roku wynosząca ledwie 30 tys. Garbus doczekał się co prawda bezpośrednich następców, czyli kolejno produkowanego od 1997 do 2010 roku VW New Beetle’a i produkowanego między 2011 a 2019 rokiem VW Beetle’a, jednakże obecnie producent porzucił tę koncepcję nadwozia i zaprzestał produkcji.

Rodzaje bieżników opon

0
rodzaje bieżników

Każda opona, przeznaczona do użytkowania na drodze posiada bieżnik. Jest to zewnętrzna część opony, która bezpośrednio styka się z drogą. Do jej głównych zadań należy uzyskanie maksymalnej przyczepności do nawierzchni jezdni. Przez ich różnorodność możemy podzielić je na rodzaje. Te 3 podstawowe rodzaje, różniące się ułożeniem rowków, żeber czy klocków są to: 

  • Bieżnik symetryczny
  • Bieżnik kierunkowy
  • Bieżnik asymetryczny

Rodzaje bieżników:

Bieżnik symetryczny 

Jako pierwszy przedstawimy bieżnik o budowie symetrycznej. Jego cechą charakterystyczną jest ułożenie niezależnych bloków. Dzięki temu po obróceniu opony o 180 stopni, uzyskamy dokładnie taką samą rzeźbę.Ten rodzaj opon jest popularny wśród małych i miejskich aut. Bardzo dużą zaletą jest możliwość rotacji kół, która następuje bez zdejmowania opony z obręczy. Opony z tym rodzajem bieżnika nie mają oznaczeń takich jak prawa czy lewa oraz nie mają określonego kierunku toczenia. Ich montaż jest przez to bardzo posty.

Przeczytaj też: http://www.valhalla.pl/jaki-telewizor-wybrac-2/

Bieżnik kierunkowy

Bieżnik tego typu charakteryzuje się ułożeniem bloków w literę ‘V’ . Tak samo lewa strona bieżnika jak i prawa mają wspólną oś symetrii i tworzą tzw. ‚‚lustrzane odbicie’’. To w jaki sposób ułożone są klocki bieżnika wskazuje na kierunek rotacji koła. W przypadku montażu jest nieco inaczej niż w przypadku bieżnika symetrycznego. Na boku opony umieszczona jest strzałka, która wskazuje kierunek prawidłowej rotacji.Po założeniu opony należy sprawdzić czy strzałka skierowana grotem do przodu. Ponadto bieżnik kierunkowy ma wysoką odporność na aquaplaning . To znaczy, że odprowadza wodę także przy wyższych prędkościach.

Bieżnik asymetryczny 

Spośród bieżników asymetrycznych możemy wyróżnić bieżniki asymetryczne niekierunkowe i asymetryczne kierunkowe. Znacznie popularniejsze wśród aut poruszających na drogach są bieżniki asymetrycznie niekierunkowe. Jest tak, dlatego, że są one uniwersalne. Nie mają wyznaczonego kierunku toczenia.Natomiast bieżnik opon asymetrycznych podzielony jest na dwie strefy – zewnętrzną oraz wewnętrzną. Ta pierwsza przeznaczona jest do warunków powierzchni suchych, druga zaś do rozpraszania wody czy śniegu. Opony z bieżnikiem asymetrycznym niekierunkowym montuje się zgodnie z oznaczeniami znajdującymi się na boku opony.

Źródło: https://motowiesci.pl/

Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

0
Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

Patrząc na miejskie ulice, łatwo zauważyć rosnącą popularność crossoverów i SUV-ów, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych kompaktów i pojazdów segmentu B. Nowoczesna stylizacja wyżej zawieszonego nadwozia przekonuje osoby, które wcześniej preferowały tradycyjne odmiany nadwoziowe. Miejskie SUV-y czy crossovery sprawniej poruszają się po licznych studzienkach i tramwajowych torowiskach, zachowując cechy klasycznych hatchbacków. Jednak ich cena w wielu przypadkach wydaje się zawyżona, z czego skrzętnie korzystają koncerny samochodowe, prezentując kolejne modele, również trudne do zakwalifikowania do konkretnego segmentu.

W poszukiwaniu alternatywy

Niewielkie rozmiary, dobre właściwości jezdne i stylizacja wykraczająca poza normy miejskich hatchbacków to nie tylko projektowane od podstaw SUV-y i crossovery. Rozglądając się za czymś równie nowocześnie stylizowanym, ale sporo tańszym, warto rozważyć zakup Dacii Sandero Stepway, będącej rozwinięciem modelu wybieranego przede wszystkim ze względu na walory praktyczne i znakomity stosunek ceny do jakości. Stepway zachowując cechy zwykłego Sandero, otrzymało kilka interesujących dodatków stylistycznych, które znacząco zmieniły formę auta. I tak Dacia Sandero Stepway stała się modnym crossoverem. Charakter zmian to między innymi powiększony o 4 cm prześwit, plastikowe nakładki wokół nadkoli, chromowane odsłony pod zderzakami, dwukolorowe relingi czy 16-calowe obręcze w szarym kolorze. We wnętrzu na uwagę zasługują nowe wzory tapicerki, kierownica obszyta skórą ekologiczną czy inne rozmieszczenie przełączników na desce rozdzielczej – po ostatniej modernizacji Sandero, także Stepway, stało się jeszcze bardziej przyjaznym samochodem.

Obszerne wnętrze

Tak jak i zwykłe Sandero, także wersja Stepway wyróżnia się obszernym wnętrzem dla czterech dorosłych osób (na krótszych trasach śmiało można podróżować w piątkę). Foremny bagażnik o pojemności 320 litrów (po rozłożeniu siedzeń wartość sięga 1200) może zawstydzić nie tylko miejskie auta, ale też niektóre kompakty.

A może fabryczne LPG?

Dacia należy do nielicznych producentów, którzy oferują swe modele z fabryczną instalacją gazową. Również Sandero Stepway można zamówić z silnikiem TCe 100 LP – na linii produkcyjnej montowana jest instalacja cenionej firmy Landi Renzo, specjalnie skonfigurowana pod tę jednostkę napędową. Poza niższymi kosztami eksploatacji nowa Dacia z fabryczną instalacją LPG to samochód jeszcze bardziej praktyczny i przyjazny środowisku. Realny zasięg w porównaniu do wersji bez gazu wzrośnie o około 300 km. To kolejny powód, by rozważyć zakup Sandero Stepway w tej specyfikacji. Oczywiście także tę wersję można zamówić w salonie Dacia Dyszkiewicz – http://dacia.dyszkiewicz.pl/ mieszczącym się tuż za stołecznymi rogatkami.

Boxy dachowe

0
Boxy dachowe

Skrzynia na dach to akcesorium samochodowe, które pomaga zwiększyć ładowność auta. Pospolity box dachowy to sztywna skrzynia, montowana wzdłuż dachu samochodu z zawieszaną pokrywą i zatrzaskiem. Zapewnia dodatkową przestrzeń w samochodzie i bezpieczny transport dodatkowego ładunku, który nie mieści się w przedziale bagażowym. Osobiste rzeczy, takie jak torby lub walizki mogą być w nich przechowywane, podobnie jak sprzęt sportowy lub do campingu: przykładowo narty, snowboardy, sprzęt wędkarski, namioty.

Fani aktywnego stylu życia mogą wziąć ze sobą wszystko czego potrzebują na wycieczkę z tego typu akcesorium, gdyż box dachowy zapewnia szybki dostęp do ładunku. Ponadto, w porównaniu do normalnych bagażników dachowych, tego typu sprzęt pomoże Ci chronić ładunek i nie pogorszy aerodynamiki Twojego auta. Większość bagażników dachowych ma opływowy kształt i nawet wyglądają stylowo. Inną zaletą boxów dachowych jest ich szybka i łatwa instalacja – nie potrzeba żadnych innych specjalnych umiejętności, by je zamontować. Trzeba zauważyć, że potrzebujesz bagażnika dachowego do montażu boxa dachowego na swoim aucie. Wiedz również, że wykorzystanie boxów dachów wymaga stosowania się do ograniczeń prędkości i wysokość prześwitu (na przykład na parkingu).

Dostępne są różne typy boxów dachowych, które wyróżnia się ze względu na: Pojemność. Zależy od tego jak wiele bagażu planujesz ze sobą wieźć. Dostępne są boxy dachowe o pojemności 250, 320, 470 i 580 litrów. Kolor. Są boxy czarne, białe, srebrne itd. Większość boxów jest dostępnych w kolorze czarnym lub srebrnym.

Kształt. Box dachowy może być szeroki i krótki, długi i wąski, itp., w zależności od ładunku.

Materiał. Box dachowy może być wykonany z plastiku (twardy box dachowy) lub z tkaniny (miękki). Ten drugi jest tani, waży mniej, ale zapewni mniejsze bezpieczeństwo ładunku podczas podróżowania. Ponadto, boxy dachowe różnią się stroną otwarcia, więc mogą być otwierane z określonej strony lub obu stron. Mogą mieć zamek na kluczyk, wewnętrzne paski do mocowania ładunku. Wybierając box dachowy w sklepie online Czesciauto24.pl, weź pod uwagę parametry określone powyżej, by dokonać dobrego zakupu.

Ostatnio opublikowane

Czy warto wierzyć w mity o francuskich samochodach

Czy warto wierzyć w mity o francuskich samochodach?

Francuscy producenci od lat dzierżą palmę pierwszeństwa w dziedzinie wzbudzania kontrowersji wśród miłośników motoryzacji. Trudno znaleźć producenta, który mocniej spolaryzował fanów branży samochodowej niż...
Części samochodowe marki Volkswagen

Części samochodowe marki Volkswagen

Gdy okaże się, że doszło do awarii lub wyeksploatowania jakiejś części w naszym samochodzie musimy zdecydować się na jej wymianę. Jest to jedyny skuteczny...
kosmetyki samochodowe

Samochód, a twoja postać w oczach innych

Nieraz słyszymy, aby nie oceniać książki po okładce. I choć nie powinno się wyrabiać zdania tylko i wyłącznie na podstawie wyglądu drugiej osoby, to...
Co warto wiedzieć przed kupnem auta hybrydowego

Co warto wiedzieć przed kupnem auta hybrydowego?

Zastanawiasz się nad kupnem auta hybrydowego? Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim podejmiesz tę decyzję. Samochody hybrydowe – zacznijmy od podstaw Kupno nowego samochodu zawsze jest decyzją...
śruby

Śruby kołnierzowe – zastosowanie i rodzaje

W skrzynce narzędziowej każdej osoby posiadającej dom lub mieszkanie znajdziemy różne rodzaje śrub. Jest to najpopularniejsza metoda mocowania, znajdująca zastosowanie zarówno w skomplikowanych konstrukcjach...