Części samochodowe – gdzie kupować, by nie przepłacać?

0
Części samochodowe – gdzie kupować, by nie przepłacać?

Każdy użytkownik samochodu prędzej czy później staje przed tym samym problemem. Chodzi o konieczność dokupienia odpowiednich części do naszego mobilnego wehikułu. Jak wiadomo, zakup nowego samochodu jest na tyle drogi, że pozwalamy sobie na taki wydatek jedynie raz na kilka lat. O wiele częściej stajemy przed koniecznością zakupu tych części, które na skutek amortyzacji, wypadku lub uszkodzenia mechanicznego, mogą wymagać wymiany. Na nasze szczęście, polski rynek części zamiennych do samochodów znajduje się w wyjątkowo korzystnej sytuacji na tle innych państw naszego kontynentu.

O handlu częściami samochodowymi w naszym kraju

Sprzedaż samochodów w Polsce rośnie z roku na rok. Jest to łatwo zauważalny wzrost, przebiegający trwale od kilku dekad. Zwiększająca się ilość samochodów obecnych na naszych drogach skutkuje także rosnącym zapotrzebowaniem na dostęp do określonych części wymiennych. Zaliczyć tu należy między innymi:

– elementy zawieszenia,

– elementy układów klimatyzacji/chłodzenia,

– elementy układu hamulcowego,

– silniki oraz elementy silników,

– oświetlenie,

– elementy karoserii, zderzaki i szyby,

– elementy wyposażenia wewnętrznego.

Ekonomiści oceniają, że polski rynek części zamiennych i akcesoriów samochodowych jest jednym z największych w Europie. Produkowane u nas elementy wykorzystywane są zarówno przez polskich konsumentów, jak i przeznaczone do eksportu, przede wszystkim do państw Zachodniej Europy. Zgodnie z opiniami specjalistów, ponad połowa sprzedawanych w naszym kraju części trafiać ma właśnie za zachodnią granicę.

W Polsce aktywnie funkcjonuje kilkaset przedsiębiorstw specjalizujących się w handlu częściami zamiennymi. Ilość prowadzonych przez nie sklepów terenowych przekracza liczbę tysiąca. Zdecydowaną większość (około 80%) stanowią sklepy przeznaczone dla użytkowników samochodów osobowych, choć znajdziemy również przedsiębiorstwa specjalizujące się w elementach konstrukcji samochodów ciężarowych, autobusów, pojazdów budowlanych i innych.

Gdzie kupować części do samochodów osobowych?

Przygotowując się do zakupu urządzeń zamiennych do samochodu osobowego, polecamy zapoznać się z ofertą sklepu CarGryf. Jest on zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie Szczecina (zaopatruje mieszkańców takich miejscowości jak Gryfino czy Nowogard), lecz prowadzi także aktywną sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem internetu. Wśród setek najróżniejszych, znajdziemy części zamienne do aut marki Citroen, Renault, Peugeot, Fiat, Seat i licznych innych. Każdy produkt zakupiony w CarGryf objęty jest okresem próbnym, w trakcie którego można przetestować jego działanie. Dodatkowo, wszystkie elementy są oznakowane specjalnymi plombami informującymi o okresie trwania gwarancji.

CarGryf zajmuje się także skupem samochodów – zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Skup obejmuje samochody stare; powypadkowe, zepsute, używane lub niezdolne do prawidłowej pracy, jak i nowe; samochody luksusowe, zabytkowe auta i inne. Oferta skupu obejmuje także transport samochodu z miejsca jego odbioru. W przypadku samochodów odbieranych z okolic Szczecina ich transport i demontaż wykonywany jest za darmo. Każdy samochód podlega indywidualnej wycenie, w trakcie której specjaliści CarGryf dokonują jego szczegółowych oględzin. Zakup dokonywany jest zazwyczaj za gotówkę, bezpośrednio po oględzinach, wraz z wszystkimi wymaganymi formalnościami.

Zakup używanego motoru – kilka prostych rad

0
Zakup używanego motoru

Samochody osobowe nie są jedynymi pojazdami, które mogą dobrze się sprawdzić w codziennym życiu. U niektórych osób dużo lepiej sprawdzą się chociażby motory – są one mniejsze, wszędzie zawsze się przecisną, dlatego fantastycznie podróżuje się nimi po zatłoczonych ulicach dużych miast. Używane motory na sprzedaż są też znacznie tańsze od samochodów pochodzących z drugiej ręki. A jak je kupić, by później tego nie żałować?

Pierwszym krokiem, który należy bezwzględnie wykonać przed zakupem motoru z drugiej ręki, jest dokładne zapoznanie się z jego historią. Trzeba wiedzieć, na co zamierza się przeznaczyć ciężko zarobione pieniądze. Dobrze by zatem było, aby używany motor pochodził z salonu mieszczącego się na terenie Polski. Nie powinien mieć on również zbyt długiej historii. Jeżeli miał już przynajmniej kilku innych właścicieli, najprawdopodobniej coś jest z nim nie tak i lepiej poszukać czegoś lepszego. Zapoznając się z historią pojazdu, można automatycznie odkryć jego ogólny stan techniczny. Tym trzeba się zająć już na początku, by nie dać się nikomu oszukać.

Bardzo ważne okaże się również miejsce zakupu używanego pojazdu. Nie warto go bowiem pozyskiwać od osób, co do których nie ma się przekonania, że mają one dobre intencje. Na szczęście nawet w Polsce istnieje kilka takich firm, które wyspecjalizowały się w handlu używanymi pojazdami i posiadają w ofercie wiele wspaniałych motorów. Pracownicy tych działalności wynajdują różne motocykle, następnie je odrestaurowują, by później wystawić je na sprzedaż. Można oczywiście zdać się również na własną wiedzę i sprawdzić różne używane motory na sprzedaż, występujące na popularnych aukcjach internetowych. Czasami w taki sposób da się kupić prawdziwe cacko w przystępnej cenie, jednakże trzeba również liczyć się z tym, że przez Internet łatwo można kogoś oszukać. A kierowca zrobi wszystko, by pozbyć się swojego kiepskiego pojazdu. Może więc nakłamać w ogłoszeniu, nie informując potencjalnego klienta o prawdziwym stanie technicznym motocykla.

Osoba, która podejmuje się sprzedaży jakiegokolwiek pojazdu, powinna umożliwić klientowi dogłębne sprawdzenie jego stanu technicznego. A jak to się robi? Z wybranym motorem należy udać się do autoryzowanego serwisu, by wykonać jego przegląd. Jest to bardzo ważny krok. Nie wolno o nim zapomnieć. Jeżeli jednak zdarzy się tak, że z jakiegoś powodu nabywca nie będzie mógł podjechać do autoryzowanego salonu, powinien przynajmniej poprosić o pomoc sprawdzonego mechanika. Taka osoba będzie w stanie ocenić, czy wybrany motor jest w ogóle wart zakupu. A jeśli sam sprzedawca nie pozwoli klientowi na wykonanie przeglądu, najlepiej nie nawiązywać z nim żadnej współpracy. Najprawdopodobniej stara się on coś ukryć.

Wymienione wyżej rady są bardzo proste, a mimo wszystko ułatwiają wybór odpowiedniego pojazdu z drugiej ręki. Niektóre używane motory na sprzedaż są naprawdę świetne i opłaca się je kupować, ale należy nauczyć się odróżniać je od tych, za które nie warto zapłacić nawet złotówki.

W jakich sytuacjach sprawdza się monitoring GPS?

0
W jakich sytuacjach sprawdza się monitoring GPS

Global Positioning System, znany powszechnie jako GPS, w czasie minionych lat stał się narzędziem, bez którego nie wyobrażamy sobie już funkcjonowania. Pomimo że początkowo dedykowany był jedynie służbom wojskowym, obecnie stał się zdecydowanie bardziej znany i chętniej wykorzystywany w wielu dziedzinach. Wielość zastosowań GPS w codziennym życiu jest zaskakująco duża, a przed nad nami nadal także wiele nowych niewykorzystanych możliwości. Jakie są główne zalety monitoringu GPS? Sprawdźmy.

Rozrząd kiedyś i dziś

0
Rozrząd kiedyś i dziś

Pierwsze próby organizowania pracy silnika przy pomocy rozrządu mają już prawie pół wieku. Na początku stosowano trzy rozwiązania techniczne przenoszenia napędu. Najczęściej stosowano łańcuch osadzony na zespole kół. Rzadziej zestrojone ze sobą koła zębate. Sporadycznie ze względu na kosztowność rozwiązania, wałek królewski.

Rozrząd silnika tłokowego

System rozrządu to układ umożliwiający sterowanie zasilaniem komór spalania silnika mieszanką paliwową i usuwaniem spalin. Stosowane jest pięć konfiguracji rozrządu:

  • zaworowy – sterowanie skupione jest na zaworach ssących i wydechowych i dotyczy przedziału czasu otwarcia zaworów oraz momentu wychyłu
  • tulejowy – tuleje pracują w dwóch płaszczyznach (przesuwno-obrotowe) otwierając i zamykając zawory w poszczególnych sekwencjach
  • szczelinowy – zawory w konstrukcji w postaci szczelin w cylindrze otwierane są podczas posuwistego ruchu tłoka
  • z przepustnicą obrotową – uchyla okna dolotowe dla mieszanki i spalin
  • mieszany – różne typy systemów dla zaworów dolotowych i wylotowych.

Przegląd stosowanych abrewiatur opisujących systemy nowoczesnych rozrządów

Poniżej przedstawiono zestaw współcześnie stosowanych systemów sterowania rozrządem z ich nazwami skrótowymi i opisem:

  • Single overhead camshaft – SOHC – jak wskazuje jego angielska nazwa, silnik posiada pojedynczy wał. Jest on zamontowany na głowicy, a wałek obsługuje jednocześnie zawory ssące i wydechowe poprzez system krzywek
  • Double overhead camshaft – DOHC – na jeden rząd cylindrów przypadają dwa wałki na głowicy. Każdy z wałków odpowiada samodzielnie za sterowanie zespołem zaworów ssących i wylotowych. Działanie wałków jest zsynchronizowane poprzez jeden pasek rozrządu
  • High Camshaft – HC – typ rozrządu z wysokim wałem
  • Overhead valves – OHV – układ klasyczny z zaworami nad głowicą i popychaczami
  • Side valves – SV – rozrząd dolnozaworowy
  • Sleeve valves – Sl – zawory typu tulejowego
  • Camshaft in Head – CiH – wał wbudowany bezpośrednio w głowicę
  • Overhead inlet side exhaust – Oise – zawór ssący znajduje się w głowicy. Zawór wydechowy zlokalizowany jest w kadłubie.

Wyzwania stawiane przed konstrukcjami rozrządu

Na początku synchronizację rozrządu zapewniał łańcuch. Jednak to rozwiązanie powodowało nasilenie hałasu ponad wszelkie normy. Pierwsze paski wykonane były z materiału o niskiej trwałości i wytrzymałości termicznej. Obecnie do wytwarzania pasków stosuje się wzmocniony specjalnymi włóknami uwodorniony kauczuk nitrylowy, znacznie lepiej znoszący wysokie temperatury sięgające w niedługim czasie nawet 1700 stopni Celsjusza.

Nadwozie wygląda jak nowe

0
Nadwozie wygląda jak nowe

Posiadanie samochodu oznacza, że trzeba będzie dbać o jego pielęgnowanie. Jak to zrobić? Trzeba będzie wybierać do pielęgnowania tylko najlepsze kosmetyki, których na polskim rynku znajdziemy bardzo dużo.

Oświetlenie maszyn rolniczych w służbie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

0
Oświetlenie maszyn rolniczych

W okresie żniw na polskich drogach można zauważyć wzmożony ruch ciągników, kombajnów i innych maszyn rolniczych. Ich właściciele powinni dbać o odpowiednie oświetlenie pojazdów, podyktowane przepisami i względami bezpieczeństwa. Co Kodeks Drogowy mówi o oświetleniu traktorów, przyczep i maszyn rolniczych, jak wygląda ono w praktyce i co zrobić, by bezpiecznie poruszać się po drogach?

Co mówią przepisy ruchu drogowego?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy pojazd samobieżny wyjeżdżający na drogę publiczną, taki jak np. ciągnik rolniczy czy kombajn nowszego typu, powinien posiadać sprawne światła:

– pozycyjne (przednie i tylne),

– mijania (drogowe, czyli tzw. długie, nie są konieczne),

– awaryjne,

– kierunkowskazy (mogą być zintegrowane z pozycją),

– hamowania,

– tablicy rejestracyjnej,

– odblaskowe tylne inne niż trójkątne.

Ciągniki i maszyny samobieżne o długości powyżej 6 m, a także wszystkie przyczepy (nie tylko rolnicze), powinny być wyposażone również w odblaski boczne. Przyczepy muszą być także wyposażone w trójkątny odblask tylny i odblaski przednie.

Wszystkie przyczepy i maszyny rolnicze wystające pół metra poza obrys ciągnika muszą posiadać oświetlenie w postaci świateł pozycyjnych, awaryjnych, hamowania, tablicy rejestracyjnej i kierunkowskazów. Dodatkowo, pojazdy i przyczepy o szerokości powyżej 2,1 m, powinny być wyposażone w światła obrysowe z przodu i z tyłu.

Prawo kontra praktyka

Przepisy swoje, a rolnicy swoje. Niestety, na drogach można spotkać naprawdę dużo nieprawidłowo oświetlonych ciągników, kombajnów i zestawów rolniczych z maszynami i przyczepami podpiętymi do traktora.

Niektóre pojazdy, przyczepy i sprzęty nie są wyposażone w zgodne z przepisami światła ze względu na swój wiek. W produkcji starszych ciągników i przyczep nie przywiązywano wagi do oświetlenia.

Czasami też zastosowane w traktorach, kombajnach i przyczepach światła zwyczajnie nie działają – wymagają wymiany żarówek, całych lamp lub elementów instalacyjnych. Tyczy się to także odblasków, które bywają bardzo zniszczone pod wpływem użytkowania.

Konsekwencje niewłaściwego oświetlenia

Poruszanie się po drodze publicznej nieodpowiednio oświetlonym ciągnikiem, kombajnem czy zestawem rolniczym może prowadzić do zatrzymania przez kontrolę drogową. Za naruszenie przepisów dot. oświetlenia otrzymuje się pouczenie (w optymistycznym wariancie) lub mandat w wysokości od 100 do 300 zł.

W szczególnych przypadkach funkcjonariusze policji mogą odebrać właścicielowi dowód rejestracyjny pojazdu. W takich sytuacjach odholowują ciągnik z przyczepą, kombajn, czy też inny zestaw rolniczy na parking policyjny.

Pojazdy pozbawione wymaganego oświetlenia stwarzają realne zagrożenie w ruchu drogowym, szczególnie w czasie pogody ograniczającej widoczność na drodze (np. mgły) oraz od zmierzchu do świtu. Wystarczy odrobina nieuwagi kierowcy ciągnika lub innego uczestnika ruchu, by doprowadzić do kolizji, a nawet tragicznego w skutkach wypadku.

Jak dbać o oświetlenie ciągnika i przyczep rolniczych?

Po każdym dłuższym postoju traktora, kombajnu czy przyczepy rolniczej, warto sprawdzić stan oświetlenia pojazdu. Przed wyjazdem na drogę publiczną należy bowiem zapewnić jego prawidłowe działanie. Czasem konieczne jest np. wymienienie żarówki czy odblasku.

W starszych pojazdach, które nie są wyposażone w wymagane przepisami lampy, warto zamontować nowe oświetlenie. Najlepiej jest zainwestować w posiadające niezbędne homologacje światła od zaufanych producentów, dostępne np. w sklepach internetowych oferujących części do maszyn rolniczych. Takich też należy szukać, jeśli chce się wymienić uszkodzone oświetlenie.

Lampy i elementy odblaskowe do ciągników, kombajnów, przyczep i innych maszyn rolniczych, najlepiej kupować u zaufanego dystrybutora. Warto zapoznać się z asortymentem działającej na rynku od prawie 30 lat firmy Autos, która posiada oddziały i punkty partnerskie w całej Polsce, a także w Czechach i na Słowacji. Zdecydowanymi zaletami zakupu w tym miejscu jest duży wybór modeli, zróżnicowane ceny oraz szybka dostawa.

Właściwe oświetlenie pojazdów i maszyn rolniczych to inwestycja we własne bezpieczeństwo na drodze i ochrona przed licznymi konsekwencjami niedostosowania się do obowiązujących przepisów. Lampy i odblaski do ciągników, kombajnów i przyczep można kupić przez internet – tanio, szybko i wygodnie.

Idealny wakacyjny transport

0
Idealny wakacyjny transport

Wyjeżdżając na wakacje często chcemy odpocząć, zrelaksować się i zwiedzić nowe miejsca, zgadza się? Jest to oczywiste, ponieważ jak wiadomo podróże kształcą i poszerzają nasze horyzonty. Ważne jest, aby dobrze zaplanować taki wyjazd, żeby obyło się bez przykrych i niepożądanych sytuacji. Oczywiście los pisze różne scenariusze i tak naprawdę nie możemy wszystkiego przewidzieć. Warto natomiast zadbać o transport na wakacjach. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć znacznie więcej miejsc i przemieszczać się komfortowo z punktu A do punktu B. Skorzystaj z wypożyczalni samochodów, a na pewno nie będziesz żałował. Zapewni Ci to dużą wygodę i pomoże w odnalezieniu nowych, ciekawszych miejsc.

Wakacje bez problemów!

Chciałbyś spędzić wakacje za granicą? Nic trudnego! Wystarczy, że kupisz odpowiednie bilety, spakujesz walizki, wsiądziesz w samolot i po sprawie. Bardzo proste, prawda? Tylko jak później zorganizować sobie transport? Oczywiście można skorzystać z różnego rodzaju usług taksówkarskich, lecz nie będzie to takie przyjemne i komfortowe jak wypożyczenie własnego samochodu. Będziesz w tym momencie niezależny i nie będziesz musiał czekać, aż ktoś podstawi Ci kierowcę. Oczywiście dodatkowo zaoszczędzisz trochę grosza, gdyż paliwo i wynajem średniej klasy auta wyniesie Cię z pewnością mniej niż codzienne korzystanie z tamtejszych usług transportowych. Tym bardziej, że jesteś turystą, a oni właśnie na takich czekają!

Niskie koszta wypożyczenia samochodu!

Wiele osób myśli, że wypożyczenie auta na wakacje niesie za sobą ogromne koszta. Jest to nieprawdą, ponieważ ta branża cały czas idzie do przodu ( sprawdź https://www.fleetcorp.pl/ ), a objawia się to coraz większą konkurencją. To właśnie dzięki temu wszystkie ceny spadły, ponieważ takie przedsiębiorstwa walczą o każdego klienta. Możesz sobie wziąć auto jakie tylko zapragniesz i wystarczy, że zatankujesz paliwo. Reszta spraw Ciebie nie dotyczy. Jest to bardzo komfortowe, gdyż na wakacjach nie musisz się niczym przejmować. Oczywiście decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie, ale uwierz, że warto!

Jakie dokumenty potrzebne do złomowania auta?

0
Jakie dokumenty potrzebne do złomowania auta?

Jednym z najlepszych sposobów na pozbycie się niesprawnego już auta jest przekazanie go do firmy zajmującej się profesjonalnym złomowaniem pojazdów. Tego typu rozwiązanie jest wygodne i nie wymaga dużo zachodu, dzięki czemu właściciel dość sprawnie pozbywa się problemu.

Jeśli posiadamy auto, które z różnych przyczyn nie nadaje się już do eksploatacji, najlepszym sposobem jest jego złomowanie. Pozbywamy się tym samym niechcianego problemu, a firma wykonująca tego typu usługi załatwia za nas część formalności związanych z taką czynnością. Jeśli zatem jesteś mieszkańcem Szczecina lub okolic, jedną z firm zajmujących się profesjonalnym złomowaniem pojazdów jest przedsiębiorstwo auto-kurek.pl. Firma świadczy swoje usługi przez całą dobę, co jest ogromnym udogodnieniem dla zainteresowanych klientów.

Niezbędne formalności

Podejmując decyzję o złomowaniu auta, należy odpowiednio się do tej czynności przygotować. Przekazując auto do złomowania musimy posiadać przy sobie niezbędne dokumenty potrzebne do złomowania pojazdu. Podstawowym w tym względzie jest dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość właściciela pojazdu lub osoby upoważnionej przez właściciela. Drugim podstawowym dokumentem jest dowód rejestracyjny pojazdu, tak, aby pracownik stacji demontażowej, mógł stwierdzić zgodność auta przeznaczonego do rozbiórki ze stanem faktycznym. Bez posiadania tych podstawowych dokumentów złomowanie auta będzie niemożliwe. Jeśli pojazd posiada wydaną kartę pojazdu, również ten dokument musimy okazać pracownikowi stacji demontażowej. Warto pamiętać, że jeśli auto ma kilku właścicieli, teoretycznie wszyscy oni powinni stawić się w miejscu, gdzie auto będzie złomowane. W praktyce wystarczy okazanie zgody współwłaścicieli na przekazanie auta do kasacji. W sytuacji, gdy do kasacji kierujemy auto, które nie zostało na nas przerejestrowane, pracownik firmy Auto Kurek poprosi nas o okazanie dowodu nabycia pojazdu w postaci kopii umowy kupna – sprzedaży pojazdu.

Zielone światło

Jeśli wszystkie powyżej opisane dokumenty zostaną przedstawione pracownikowi stacji demontażowej, można rozpocząć złomowanie pojazdu. Po wykonaniu tej czynności, która może zająć nieco dłuższą chwilę, pracownik stacji wydaje właścicielowi złomowanego pojazdu specjalne zaświadczenie potwierdzające fakt zezłomowania pojazdu. Muszą na nim się znaleźć niezbędne informacje o pojeździe, zaś samo zaświadczenie wydawane jest w trzech egzemplarzach. Po otrzymaniu tego dokumentu, właściciel pojazdu może udać się w ciągu trzydziestu dni do odpowiedniego urzędu komunikacji celem wyrejestrowania auta.

Jazda autem pod wpływem alkoholu – co za to grozi?

0
Jazda autem pod wpływem alkoholu - co za to grozi?

W 2018 roku, Policja zatrzymała  104 664 osób, prowadzących auto pod wpływem alkoholu. Pijani spowodowali 1550 wypadków, w których zginęło 169 ludzi. Czy jazda pod wpływem alkoholu to przestępstwo czy wykroczenie? Jakie są konsekwencje prawne jazdy „na podwójnym gazie?” Czy zawsze trzeba zdawać ponownie egzamin na prawo jazdy?

Jakie kary grożą za jazdę po alkoholu?

W zależności od tego, jakie stężenie alkoholu w organizmie kierowca ma w czasie prowadzenia samochodu, jego czyn zostanie uznany albo za wykroczenie albo za przestępstwo. Jeżeli zawartość alkoholu we krwi wynosi od 0,2 do 0,5 promila (czyli od 0,1 do 0,25 mg alkoholu w wydychanym powietrzu) wtedy zachodzi  tzw. „stan po spożyciu alkoholu”. Jazda autem w takim stanie to wykroczenie. Stan nietrzeźwości jest wtedy, gdy zawartość wynosi powyżej 0,5 promila alkoholu we krwi lub więcej niż 0,25 mg alkoholu w wydychanym powietrzu. Ta sytuacja będzie wiązała się już z odpowiedzialnością na podstawie przepisów Kodeksu karnego.

Za wykroczenie, polegające na prowadzeniu auta w „w stanie po spożyciu alkoholu” grozi kara aresztu (od 5 do 30 dni) albo grzywny nie niższej niż 50 zł (maksymalnie 5.000 zł). Ponadto, sąd zawsze orzeknie zakaz prowadzenia pojazdów (na okres od 6 miesięcy do 3 lat).

Za przestępstwo jazdy „w stanie nietrzeźwości” Kodeks karny przewiduje następujące kary:

  • grzywna zależna od dochodu;
  • ograniczenie wolności od miesiąca do 2 lat  lub  pozbawienie wolności do lat 2;
  • świadczenie pieniężne na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej od 5 000 zł do 60 000 zł;
  • odebranie prawa jazdy na okres  od 3 do 15 lat.

Kary mogą zaostrzeniu w przypadku, jeżeli kierowca spowoduje wypadek, w którym ktoś dozna uszczerbku na zdrowiu lub poniesie śmierć. Taki czyn jest zabroniony karą 12 lat pozbawienia wolności i dożywotnim zakazem prowadzenia pojazdów mechanicznych. Surowsza kara grozi również tym, którzy już wcześniej zostali za prowadzenie pojazdu mechanicznego w stanie nietrzeźwości.

Kiedy trzeba zdawać ponownie egzamin na prawo jazdy?

Państwowy egzamin na prawo jazdy (zarówno teoretyczny jak i praktyczny) jest konieczny do odzyskania uprawnień, jeżeli zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych został orzeczony przez sąd na dłużej niż 1 rok. Wynika z tego, że jedynie popełniając wykroczenie, można uniknąć ponownego zdawania egzaminu na prawo jazdy. Istotne jest to, ze należy zdawać egzamin na każdą kategorię pojazdów, na jaką został orzeczony zakaz. Nie trzeba jednak ponownie zaliczać kursu, który jest obowiązkowy dla tylko osób, które pierwszy raz zdają prawo jazdy. Przed przystąpieniem do egzaminu, należy przejść badania lekarskie i psychologiczne, a następnie założyć Profil Kandydata na Kierowcę (PKK).

Więcej informacji na stronie https://adwokat24h.pl/

Jazda pod wpływem alkoholu – czy można uniknąć kary?

Obecnie obowiązuje polityka surowego karania pijanych kierowców. Istnieją jednak sposoby złagodzenia kary, a nawet jej uniknięcia. Jednym z takich sposobów jest staranie się o warunkowe umorzenie postepowania. Jest to jednak możliwe jedynie w przypadku, gdy:

  • kierowca nie jest karany za przestępstwo umyślne;
  • wina i społeczna szkodliwość czynu nie są znaczne, a okoliczności jego popełnienia nie budzą wątpliwości;
  • postawa oraz dotychczasowe zachowanie sprawcy uzasadniają przypuszczenie, że pomimo umorzenia postępowania, będzie przestrzegał porządku prawnego.

Oczywiście, nie w każdej sytuacji będzie to możliwe. To, czy w danym przypadku będzie można się starać o niższy wymiar kary zależy od różnych okoliczności. Dlatego, warto w takiej sytuacji skonsultować się z profesjonalnym prawnikiem.

Turbosprężarki jak nowe

0
Turbosprężąrki jak nowe

Regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku, regeneracja katalizatorów i turbin, czyli innymi słowy mówiąc turbokrymar.pl to oferta, która z całą pewnością nie zostanie niezauważona. Nie ma się zresztą czemu dziwić, ponieważ profesjonaliści zawsze są w cenie. Turbokrymar.pl oferuje swoim klientom usługi najwyższej jakości, dlatego też warto skorzystać z takich możliwości. Ta firma działa w Białymstoku, dlatego z jej usług mogą korzystać przede wszystkim osoby z tegoż regionu Polski, ale niewykluczone przecież, że wśród klientów Krymaru znajdą się mieszkańcy innych regionów naszego kraju. Wszak kłopoty z samochodem mogą nas dopaść praktycznie wszędzie. Samo życie, a to bywa zaskakujące, o czym przekonujemy się non stop.

Samochody w naszej rzeczywistości stały się podstawowym środkiem transportu i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Niestety, wszelkie pojazdy, nawet te z najwyższej półki, mają to do siebie, że po pewnym czasie psują się, bo zużywają się w nich różne elementy. W takich okolicznościach konieczna jest jak najszybsza naprawa, bo brak auta oznacza mnóstwo komplikacji. Czas naprawy uzależniony jest od tego, co akurat zepsuło się w naszym pojeździe. Jeśli padła turbosprężarka albo filtr DPF, to oferta w rodzaju: regeneracja DPF i turbosprężarek w Białymstoku będzie jak znalazł. Warto oddać swoje autu w dobre ręce, bo w ten sposób zyskujemy pewność, że znów będziemy mogli bezpiecznie i bezproblemowo jeździć. Nawiasem mówiąc, dobrze, że rzeczone turbosprężarki, katalizatory czy filtry DPF można poddawać regeneracji, bo to nader drogie elementy. Jeśli udaje się im przedłużyć żywotność, to już bardzo dużo, bo oszczędzamy w ten sposób niemałe pieniądze.

Na zakończenie niniejszego artykułu wspomnijmy jeszcze, że klienci firmy Krymar mogą liczyć również na takie usługi jak: regeneracja katalizatorów i turbin. A dzięki zaangażowaniu, rzetelności oraz profesjonalnemu podejściu do każdego zlecenia klient otrzymuje usługę z najwyższej półki. Czegóż chcieć więcej?

Ostatnio opublikowane

Części samochodowe – gdzie kupować, by nie przepłacać?

Części samochodowe – gdzie kupować, by nie przepłacać?

Każdy użytkownik samochodu prędzej czy później staje przed tym samym problemem. Chodzi o konieczność dokupienia odpowiednich części do naszego mobilnego wehikułu. Jak wiadomo, zakup...
Zakup używanego motoru

Zakup używanego motoru – kilka prostych rad

Samochody osobowe nie są jedynymi pojazdami, które mogą dobrze się sprawdzić w codziennym życiu. U niektórych osób dużo lepiej sprawdzą się chociażby motory -...
W jakich sytuacjach sprawdza się monitoring GPS

W jakich sytuacjach sprawdza się monitoring GPS?

Global Positioning System, znany powszechnie jako GPS, w czasie minionych lat stał się narzędziem, bez którego nie wyobrażamy sobie już funkcjonowania. Pomimo że początkowo...
Rozrząd kiedyś i dziś

Rozrząd kiedyś i dziś

Pierwsze próby organizowania pracy silnika przy pomocy rozrządu mają już prawie pół wieku. Na początku stosowano trzy rozwiązania techniczne przenoszenia napędu. Najczęściej stosowano łańcuch...
Nadwozie wygląda jak nowe

Nadwozie wygląda jak nowe

Posiadanie samochodu oznacza, że trzeba będzie dbać o jego pielęgnowanie. Jak to zrobić? Trzeba będzie wybierać do pielęgnowania tylko najlepsze kosmetyki, których na polskim...