Pasy do pojazdów przewożonych na lawetach

0
2699

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zabezpieczone są pojazdy przewożone na lawetach? Jeśli nie, postaramy Ci to w łatwy sposób wyjaśnić.

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że pasy do lawety (do kupienia w sklepie twojepasy.pl) odgrywają tu kluczową rolę. Dzięki nim jest możliwość bezpiecznego dostarczenia zamówionego pojazdu (lub pojazdów) do docelowego miejsca. Jednak czy każdy pas transportowy się do tego nadaje? Otóż nie. Do przewożenia samochodów czy innych pojazdów mechanicznych potrzebne są specjalne zabezpieczenia.

Przede wszystkim paski do lawety muszą być niezwykle wytrzymałe, gdyż będą musiały utrzymać pojazd nieruchomo przez całą drogę – bez względu na to, jaka ona będzie. Nie ma zatem mowy o pasach cienkich, których udźwig będzie mniejszy niż 1 tona. Pojazd posiada zwykle spory gabaryt a dokładając do tego pęd samochodu przewożącego, jest on jeszcze większy.

Jakie zatem pasy do lawet wybrać, by były najlepsze?

Po pierwsze – należy zwrócić uwagę na ich wytrzymałość. Dla przewozu standardowego samochodu osobowego będzie potrzebna taśma, o udźwigu co najmniej 3,5 tony. Mniejsze nie powinny być w ogóle brane pod uwagę, gdyż będą miały niewystarczającą wytrzymałość i mogłyby się zerwać w trakcie transportu. To zaś groziłoby nie tylko zniszczeniem przewożonego pojazdu ale przede wszystkim byłoby niezwykle niebezpieczne dla otoczenia i innych kierowców korzystających w tym samym czasie z tego samego odcinka drogi.

Po drugie – długość pasa. By bezpiecznie przewieźć pojazd na lawecie należy użyć pasa o długości odpowiedniej do gabarytów pojazdu. Przykładowo dla samochodu osobowego – wystarczający będzie pas o długości 2,7 metra, natomiast dla samochodu typu SUV należałoby użyć tego o długości co najmniej 3,5 metra.

Po trzecie – otwory w lawecie. Ważne jest, by wcześniej zapoznać się dokładnie z wyglądem lawety. Jest do wyboru kilka opcji zaczepów i są to m.in.: hak obrotowy, hak pojedynczy, hak standardowy – z wyżłobieniem lub z podwójnym pazurem. Należy tu również zwrócić uwagę na rodzaj napinacza. Nie powinno się stosować plastikowego rozwiązania, gdyż grozi to rozpadnięciem się i odczepieniem pojazdu. Napinacz powinien być stalowy a jego nominalna siła napięcia nie powinna być mniejsza niż 400 daN (1 dekaniuton to w przybliżeniu 1 kilogram-siła).

Jak widać, wiele czynników składa się na jeden transport. Trzeba wszystkie spienić, by dokonać przewozu w sposób bezpieczny , sprawny i zgodny z wymaganiami polskich oraz europejskich norm.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here