Zwiększenie rozstawu kół w samochodzie sprawia, że auto staje się szersze od fabrycznej wersji danego modelu. Taki efekt osiąga się przez zastosowanie dystansów. Pierścienie dystansowe powodują zmianę proporcji samochodu, dzięki czemu stylistyka auta staje się bardziej zadziorna. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem pierścieni dystansowych do swojego samochodu, to przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik, który pomoże Ci w ich wyborze.
Rodzaje pierścieni dystansowych
Dystanse są produkowane z aluminium, które jest dodatkowo wzbogacane domieszką magnezu. Dodatkowo w procesie produkcji pierścienie poddaje się anodyzacji, która powoduje ich dodatkowe utwardzenie. Zastosowanie lekkich stopów pozwala zmniejszyć masę pierścieni dystansowych o 30%.
Aktualnie na rynku dostępne są 4 rodzaje pierścieni dystansowych. Pierwszym z nich są dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego. Te pierścienie nazywane są także przelotowymi. Ten typ dystansów nie ma pierścienia centrującego. Jego cechą charakterystyczną jest mała grubość. Dzięki temu centrowanie felgi odbywa się na kołnierzu centrującym piasty. Podczas montażu felg z tego typu pierścieniami najlepiej jest użyć śrub o długości większej od parametrów fabrycznych.
Kolejnym typem są dystanse przelotowe z kołnierzem centrującym. Zaleca się je w przypadku, kiedy poszerzenie przekracza 6 mm. Kołnierz centrujący dystansu jest niezbędny, ponieważ kołnierz centrujący piasty jest zasłonięty przez pierścień dystansowy. Podczas montażu felg z tymi dystansami należy zastosować śruby dłuższe o połowę od standardowych.
Dystanse przykręcane do piasty dają większe możliwości poszerzenia auta. W zestawie z pierścieniami zazwyczaj znajdują się także śruby, które umożliwiają przykręcenie dystansu do piasty. Dystans ma także nawiercone otwory, dzięki którym będziesz mógł przykręcić koło za pomocą fabrycznych śrub.
Dystanse zmieniające rozstaw śrub to idealne rozwiązanie, jeśli planujesz zakup felg o rozstawie śrub różniącym się od fabrycznego.
Wybór odpowiedniej grubości pierścieni dystansowych
Podczas wyboru grubości pierścieni dystansowych musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Efekt wizualny jest ważny, ale nie powinien być dla Ciebie jedynym wyznacznikiem. Pamiętaj, że najważniejsze jest w tym przypadku bezpieczeństwo. Przed wyborem konkretnych pierścieni dystansowych musisz najpierw zmierzyć odległość między krawędzią błotnika a oponą. Dzięki temu zweryfikujesz, jak bardzo możesz odsunąć koło od piasty z zachowaniem bezpiecznej odległości pomiędzy tymi elementami. To pozwoli Ci wybrać optymalną grubość dystansów. Pamiętaj, aby uwzględnić przy tym pracę opony i nadwozia. Nie możesz wybrać dystansu o grubości, która odpowiada odległości pomiędzy oponą a błotnikiem.
Kupując na przykład dystanse do felg dla bmw e39 nie możesz zapomnieć o odpowiednich śrubach. Specjaliści podkreślają, że po przykręceniu w gnieździe piasty powinno się znaleźć ok. 10-12 mm śruby. Zbyt płytkie wkręcenie śruby grozi zerwaniem gwintu.
Jeśli chcesz dobrać pierścienie dystansowe idealnie dopasowane do swojego auta, to koniecznie zajrzyj na stronę https://eibach.pl/. Znajdziesz tam duży wybór produktów, dzięki którym Twój samochód zyska drapieżny charakter.