Czy warto wierzyć w mity o francuskich samochodach?

0
198
Czy warto wierzyć w mity o francuskich samochodach

Francuscy producenci od lat dzierżą palmę pierwszeństwa w dziedzinie wzbudzania kontrowersji wśród miłośników motoryzacji. Trudno znaleźć producenta, który mocniej spolaryzował fanów branży samochodowej niż wielka trójka: Renault, Citroen i Peugeot. Samochody tych marek posiadają zarówno swoich zagorzałych przeciwników, jak i oddanych zwolenników. Jaka jest prawda? Czy należy bać się francuzów z drugiej ręki?

Królowa lawet. Ale która?

Świat fanów motoryzacji rządzi się swoimi prawami. Trudno tu o zmianę mocno zakorzenionej opinii, a ta w przypadku samochodów francuskich marek jest wyjątkowo barwna. Zwolennicy chwalą niezrównaną wygodę i komfort podróżowania, przeciwnicy zarzucają nadmierną awaryjność i wysokie ceny części zamiennych. To właśnie ten popularny mit stoi za znaczącą utratą wartości większości samochodów francuskich, co z kolei czyni z nich ciekawy kąsek na rynku aut używanych. Czy jednak kupno samochodu marki Peugeot, Citroen lub Renault nie wpędzi nas w karuzelę wydatków?

Prawda jak zwykle leży gdzieś pośrodku. Rzeczywiście producentom znad Sekwany zdarzały się spektakularne wpadki, które odbiły się szerokim echem w mediach i głęboko zapadły w pamięć opinii publicznej. Taki los spotkał na przykład zaprezentowaną w roku 2000 Lagunę drugiej generacji. Stanowiła ona kontynuację bardzo udanego modelu, nic więc dziwnego, że mocno zmodernizowana wersja od początku budziła spore zainteresowanie. Samochód trapiony był niestety sporą ilością usterek, zarówno tych drobnych, jak i poważnych, prowadzących do całkowitego unieruchomienia pojazdu. Renault długo borykało się z próbami naprawy błędów, sukces przyszedł wraz z liftingiem w roku 2005. Wyeliminowano niemal wszystkie problemy, poprawiono też jakość materiałów i montażu. Mimo to zaufanie klientów pozostało, w tym wypadku niezasłużenie, na skrajnie niskim poziomie, który mocno obniżył ceny używanych egzemplarzy. To ciekawa propozycja dla osób szukających niebanalnego samochodu klasy średniej.

Przekombinowane i trudne w naprawie?

Problem złej opinii dotknął również samochody marki Citroen, szczególnie zaś wyższe modele, wyposażone w zawieszenie hydropneumatyczne. Egzotyczne z punktu widzenia tradycyjnej motoryzacji rozwiązanie, w oczach wielu osób jest generatorem problemów i kosztów. Tymczasem zasada działania takiego zawieszenia jest wyjątkowo prosta i wystarczy minimum niezbędnych czynności obsługowych, by zachować je w stanie bezawaryjnym. Trzeba jednak przyznać odrobinę racji malkontentom. Serwisowanie zawieszenia hydropneumatycznego może być kłopotliwe, fakt ten jednak wynika z braku fachowców, a nie przesadnej awaryjności, czy też braku części zamiennych.

Jeśli chodzi o części zamienne, to użytkownicy samochodów francuskich znajdują się w uprzywilejowanej pozycji, a wszystko dzięki firmie France Auto, będącej dystrybutorem nowych i używanych części do samochodów francuskich. Wybór asortymentu jest ogromny i obejmuje wszystkie układy pojazdu, a ofertę uzupełniają akcesoria dodatkowe. Co ważne, części używane to nie tylko niski koszt zakupu, ale też pewność i bezpieczeństwo dzięki udzielanej przez sprzedawcę gwarancji.

Samochody francuskie są zdecydowanie warte uwagi, a wybór zadbanego egzemplarza oraz wsparcie France Auto zapewnią długie lata bezproblemowej eksploatacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzęści samochodowe marki Volkswagen
Następny artykułDEPO – lampy godne uwagi
Motoryzacją interesuje się od wczesnych lat 90. To wtedy stawiałem swoje pierwsze kroki związane z mechaniką samochodową. Jestem wiernym fanem niemieckich marek, a jedną z nich użytkuję na co dzień :-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here