Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

0
217
Alternatywa dla miejskich SUV-ów i crossoverów

Patrząc na miejskie ulice, łatwo zauważyć rosnącą popularność crossoverów i SUV-ów, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych kompaktów i pojazdów segmentu B. Nowoczesna stylizacja wyżej zawieszonego nadwozia przekonuje osoby, które wcześniej preferowały tradycyjne odmiany nadwoziowe. Miejskie SUV-y czy crossovery sprawniej poruszają się po licznych studzienkach i tramwajowych torowiskach, zachowując cechy klasycznych hatchbacków. Jednak ich cena w wielu przypadkach wydaje się zawyżona, z czego skrzętnie korzystają koncerny samochodowe, prezentując kolejne modele, również trudne do zakwalifikowania do konkretnego segmentu.

W poszukiwaniu alternatywy

Niewielkie rozmiary, dobre właściwości jezdne i stylizacja wykraczająca poza normy miejskich hatchbacków to nie tylko projektowane od podstaw SUV-y i crossovery. Rozglądając się za czymś równie nowocześnie stylizowanym, ale sporo tańszym, warto rozważyć zakup Dacii Sandero Stepway, będącej rozwinięciem modelu wybieranego przede wszystkim ze względu na walory praktyczne i znakomity stosunek ceny do jakości. Stepway zachowując cechy zwykłego Sandero, otrzymało kilka interesujących dodatków stylistycznych, które znacząco zmieniły formę auta. I tak Dacia Sandero Stepway stała się modnym crossoverem. Charakter zmian to między innymi powiększony o 4 cm prześwit, plastikowe nakładki wokół nadkoli, chromowane odsłony pod zderzakami, dwukolorowe relingi czy 16-calowe obręcze w szarym kolorze. We wnętrzu na uwagę zasługują nowe wzory tapicerki, kierownica obszyta skórą ekologiczną czy inne rozmieszczenie przełączników na desce rozdzielczej – po ostatniej modernizacji Sandero, także Stepway, stało się jeszcze bardziej przyjaznym samochodem.

Obszerne wnętrze

Tak jak i zwykłe Sandero, także wersja Stepway wyróżnia się obszernym wnętrzem dla czterech dorosłych osób (na krótszych trasach śmiało można podróżować w piątkę). Foremny bagażnik o pojemności 320 litrów (po rozłożeniu siedzeń wartość sięga 1200) może zawstydzić nie tylko miejskie auta, ale też niektóre kompakty.

A może fabryczne LPG?

Dacia należy do nielicznych producentów, którzy oferują swe modele z fabryczną instalacją gazową. Również Sandero Stepway można zamówić z silnikiem TCe 100 LP – na linii produkcyjnej montowana jest instalacja cenionej firmy Landi Renzo, specjalnie skonfigurowana pod tę jednostkę napędową. Poza niższymi kosztami eksploatacji nowa Dacia z fabryczną instalacją LPG to samochód jeszcze bardziej praktyczny i przyjazny środowisku. Realny zasięg w porównaniu do wersji bez gazu wzrośnie o około 300 km. To kolejny powód, by rozważyć zakup Sandero Stepway w tej specyfikacji. Oczywiście także tę wersję można zamówić w salonie Dacia Dyszkiewicz – http://dacia.dyszkiewicz.pl/ mieszczącym się tuż za stołecznymi rogatkami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBoxy dachowe
Następny artykułRodzaje bieżników opon
Motoryzacją interesuje się od wczesnych lat 90. To wtedy stawiałem swoje pierwsze kroki związane z mechaniką samochodową. Jestem wiernym fanem niemieckich marek, a jedną z nich użytkuję na co dzień :-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here